تایید فرضیه

 

۹۵۹/۰

 

بین سبک تفکر تحلیلی با عامل توجه به هدف رابطه وجود دارد.

 

فرعی هشتم

 

 

 

تایید فرضیه

 

۹۶۴/۰

 

بین سبک تفکر تحلیلی با ساختار رابطه وجود دارد.

 

فرعی نهم

 

 

 

تایید فرضیه

 

۹۵۱/۰-

 

بین سبک تفکر تحلیلی با رهبری رابطه وجود دارد.

 

فرعی دهم

 

 

 

تایید فرضیه

 

۹۵۶/۰-

 

بین سبک تفکر تحلیلی با توجه به ارتباطات رابطه وجود دارد.

 

فرعی یازدهم

 

 

 

تایید فرضیه

 

۹۱۴/۰

 

بین سبک تفکر شهودی با توجه به توجه به پاداش رابطه وجود دارد.

 

فرعی دوازدهم

 

 

 

تایید فرضیه

 

۹۶۶/۰

 

بین سبک تفکر تحلیلی با توجه به مکانیزم­ های مفید رابطه وجود دارد.

 

فرعی سیزدهم

 

 

 

تایید فرضیه

 

۷۸۵/۰-

 

بین سبک تفکر تحلیلی با توجه به نگرش به تغییر رابطه وجود دارد.

 

فرعی چهاردهم

 

 

 

۵-۲- نتیجه گیری بر مبنای فرضیات
۱-۱) نتایج مبتنی بر فرضیه فرعی اول
فرضیه اول این پژوهش در مورد رابطه سبک تفکر شهودی با مولفه ی توجه به هدف می باشد که با توجه به مندرجات جدول (۴-۹)، بررسی های ذیل را می توان از آن داشت . با توجه به شیوه ی نمره دهی به سبک تفکر ، هر میزان نمره بدست آمده از مدیر در سنجش سبک تفکر، نمره کمتری باشد(صفر تا ۴۴) ، نشان از سبک تفکر شهودی در مدیر را دارد، بر این اساس می توان بیان داشت که اگر نمره حاصل از مولفه ی توجه به هدف نیز پایین بدست آید ، رابطه همبستگی بین این دو متغییر مثبت گردد. با توجه بر این که عدد حاصل از همبستگی بین این دو متغییر میزان( ۹۳۵/ .) می باشد ، می توان بیان داشت که مدیرانی که در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان قم، از سبک تفکر شهودی برخوردار هستند ، دارای سازمانی با مولفه پایینی از توجه به هدف می باشند. اگر یک واحد سبک تفکر مدیران، شهودی تر و یا به عبارت دیگر کمتر گردد به میزان ( ۹۳۵/ .) واحد از امتیاز حاصل از سنجش مولفه توجه به هدف کمتر می شود. بنابراین هر چه میزان، فرد شهودی تر ویا به عبارتی عدد کمتری از سبک تفکر را داشته باشد ، عدد مولفه توجه به هدف، میزان کمتری را به خود اختصاص می دهد.که این موضوع نشان دهنده توجه به هدف پایین در بین مدیرانی می باشد که تفکر شهودی را دارا هستند.
پایان نامه - مقاله - پروژه
۱-۲) نتایج مبتنی بر فرضیه فرعی دوم
فرضیه دوم این پژوهش در مورد رابطه سبک تفکر شهودی با مولفه ی ساختار می باشد که با توجه به مندرجات جدول (۴-۱۰) ، بررسی های ذیل را می توان از آن داشت . از آنجایی که اگر میزان نمره بدست آمده از مدیر در سنجش سبک تفکر، نمره پایین تری باشد(صفر تا ۴۴) ، نشان از سبک تفکر شهودی در مدیر را دارد، بر این اساس می توان بیان داشت که اگر نمره حاصل از مولفه ی ساختار نیز پایین بدست آید ، رابطه همبستگی بین این دو متغییر مثبت می گردد. با توجه بر این که عدد حاصل از همبستگی بین این دو متغییر میزان( ۹۳۹/ .) می باشد ، می توان بیان داشت که مدیرانی که در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان قم، از سبک تفکر شهودی برخوردار هستند ، دارای سازمانی با مولفه پایینی از ساختار می باشند. اگر یک واحد سبک تفکر مدیران، شهودی تر و یا به عبارت دیگر کمتر گردد به میزان ( ۹۳۹/ . ) واحد از امتیاز حاصل از سنجش مولفه ساختار کمتر می شود. بنابراین هر چه میزان، فرد شهودی تر ویا به عبارتی عدد کمتری از سبک تفکر را داشته باشد ، عدد مولفه ی ساختار، میزان کمتری را به خود اختصاص می دهد.که این موضوع نشان دهنده ساختار ضعیف در سازمان هایی با مدیران دارای سبک تفکر شهودی می باشد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...