انگیزش

 

 

 

رضایت شغلی

 

 

 

مشارکت

 

 

 

نهادینه کردن اهداف سازمانی

 

 

 

انسجام

 

 

 

تعارض

 

 

 

کارآیی

 

 

 

اثربخشی

 

 

 

روحیه و تعهد

 

 

 

شکل ۲-۴ چاچوب مفهومی
بخش ششم: مرکز مدیریت حوزه های علمیه
۲-۲۸- مرکز مدیریت حوزه های علمیه
حوزه‌های علمیه، همیشه کانون بزرگان و اندیشمندان اسلامی و علما و فقها و مفسران و فلاسفه الهی و سایر متخصصان علوم اسلامی، بوده است و هزاران اثر علمی در رشته‌های مختلف علوم اسلامی از سوی آنان، تهیه و به عنوان میراثهای پرارزش علمی، باقی مانده است.
این حوزه‌ها، همیشه کعبه آمال مشتاقان معارف دینی، و چشمه‌های جوشانی برای تشنگان حقیقت و پویندگان راه خدا، بوده است و از آنجا که حوزه‌های علمیه، همیشه در کنار مردم، بلکه در دل مردم جای داشته؛ در طول تاریخ، علاوه بر خدمات گذشته، انگیزه نیرومندی برای حرکتهای مردمی در برابر فشارهای سیاسی و مظالم اجتماعی بوده است.
پایان نامه
یک نمونه بارز آن، انقلاب شکوهمند اسلامی است که به وسیله مرجعی بزرگ، یعنی امام راحل(قدس سره) به وجود آمد و سهم مراجع دیگر و علما و خطبای برخاسته از حوزه‌ها را، در به ثمر رسیدن این انقلاب، نمی‌توان فراموش کرد؛ انقلابی که نه تنها در کشور ما و در سطح منطقه،‌ بلکه در کل جهان، آثار غیر قابل انکاری گذاشت و نقطه عطفی در تاریخ اسلام، محسوب می‌شود.
فعالیت مرکز مدیریت حوزه های علمیه، در جهت اهداف ذیل است:
الف) ایجاد شرایط لازم برای پرورش فقهای بزرگ و مفسران و متکلمان و فلاسفه و خطبای اسلامی و محققان، در رشته‌های مختلف علوم دینی و تربیت کادر مورد نیاز حوزه و نظام؛
ب) ارتقای کیفی و کمی امور گزینشی، تحقیقی، تبلیغی، اخلاقی، سیاسی و معیشتی حوزه‌های علمیه؛
ج) حفظ استقلال حوزه در تمام جهات، طبق توصیه‌های امام امت(قدس سره) و مقام معظم رهبری و مراجع عظام؛
د) تواناسازی هر چه بیشتر حوزه‌ها، در پاسخگویی به نیازهای فرهنگی جوامع بشری؛
ه) برنامه‌ریزی در جهت مقابله همه‌جانبه با تهاجم بر ضد اسلام و مکتب اهل بیت، از سوی دشمنان و منحرفان؛
ز) تهیه و تصویب برنامه‌های لازم، در جهت تحکیم و تقویت مبانی انقلاب و نظام اسلامی.
فصل سوم
۳-۱- مقدمه
هدف تمام علوم، شناخت و درک دنیای پیرامون ما است. به منظور آگاهی از مسایل و مشکلات دنیای اجتماعی، روش های علمی، تغییرات قابل ملاحظه ای پیدا کرده اند. این روندها و حرکت ها سبب شده است که برای بررسی رشته های مختلف بشری، ازروش علمی استفاده شود.(ایران نژاد باریزی، ۱۳۷۸، ص۹)
از جمله ویژگی های مطالعه علمی که هدفش حقیقت یابی است، استفاده ازیک روش تحقیق مناسب می باشد و انتخاب روش تحقیق مناسب به هدفها، ماهیت و موضوع مورد تحقیق امکانات اجرایی بستگی دارد و هدف از تحقیق دسترسی دقیق و آسان به پاسخ پرسشهای تحقیق است.(حاکی، ۱۳۷۹، صص ۱۴۳-۱۴۲)
از این رو در این فصل با هدف آشنایی خواننده از نحوه عمل تحقیق سعی می کنیم باتوجه به اهداف تحقیق به توضیح روش تحقیق روش های جمع آوری اطلاعات، بررسی اعتبار و روایی پرسشنامه و چگونگی تحلیل آماری بپردازیم.
۳-۲- فرایند اجرای تحقیق
این تحقیق به منظور شناسایی وجود یا عدم وجود رابطه بین هوش فرهنگی و عملکرد کارکنان انجام پذیرفته است. به همین منظور پس از نهایی شدن طرح، مطالعات نظری آغاز گردید.پس از جمع آوری اطلاعات، کار تجزیه و تحلیل و بررسی آنها ازطریق نرم افزارSPSS پیگیری شد.
نقشه عملی و مراحل اجرایی این پژوهش درشکل ۳-۱ نشان داده شده است.
سوال اولیه
۳-۳- روش تحقیق

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...