• امکان کدگذاری مجوزها و بروز نگهداشتن آنها

 

  • امکان پرداخت حقوق و عوارض گمرکی از طریق سیستم الکترونیکی بانکی

 

  • امکان اظهار کالا از راه دور

 

۱۰- حذف دفاتر سنتی مالی و آماری
۱۱-ارائه گزارش دفتر مالی
۱۲- حسابداری درآمدهای گمرکی و صدور قبض رسید به طور خودکار
۱۳- امکان نگهداری حساب اعتباری و کسر خودکار حقوق و عوارض آنها
۱۴- انتخاب مسیر اظهارنامه بوسیله کامپیوتر (Selectivity)
۱۵- امکان در اختیار داشتن کلیه اطلاعات و اقدامات که در مورد اظهارنامه انجام شده
۱۶- تبدیل اطلاعات اظهارنامه به کدهای EDI [۹]
۱۷- ارائه آمار صحیح و بموقع برای واحدهای مختلف آماری
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
۱۸- تنظیم اظهارنامه متمم و حفظ ارتباط دو اظهارنامه
۲-۴-۹- قواعد صادرات موفق
اصولاً بازارهای جهانی خیلی پیچیده‎تر و بزرگتر از بازارهای منطقه‎ای است. نرخ رشد در بسیاری از بازارهای برون مرزی بسیار سریعتر از رشد بازارهای داخلی می‎باشد. رقابت با رقیبان خارجی می‎تواند به شرکت‎ها کمک کند تا به استاندارد لازم در میهن‎شان دست یابند. ( تیموری، ۱۳۸۵)
صادرات می‎تواند بسیار سودآور باشد اما همواره با خطرها و هزینه‎های واقعی روبرو است.
ده توصیه مهمی که جهت صادرات موفق باید مورد توجه قرار گیرند عبارتند از: (محترم قلاتی،۱۳۸۱)
۱- مطمئن شوید که مدیرعامل تعهد دهد که بر مشکلات اولیه و نیازهای مالی صادرات چیره شود. گرچه توجیه کردن هزینه‎ی تأخیرات و هزینه‎های اولیه ضمن صادرات در مقایسه با شرکت‎های داخلی تأسیس شده مشکل است، صادرکننده باید دید گسترده‎ای از این فرایند داشته باشد و با دقت تلاش‎های بازاریابی بین‎المللی را مورد بازبینی قرار دهد.
۲- پایه و زیرساختی برای عملیات سودآور و رشد منظم ایجاد نمایید و تحقیق‎های برون‎ مرزی را نادیده نگیرید.
۳- نپندارید که یک تکنیک بازار و محصول معین به صورت اتوماتیکی در همه کشورها موفق می‎شود، روشی که در ژاپن کارساز است ممکن است در عربستان ناتوان باشد باید به صورت جداگانه‎ای برخورد و رفتار کرد تا حداکثر موفقیت را تضمین کنیم.
۴- شورای مشورتی شایسته و صلاحیت‎دار بگیرید و قبل از صادرات یک برنامه کامل بین‎المللی بازاریابی طراحی کنید. برنامه باید به وضوح اهداف را شرح دهد و مشکلات اجتماعی را مورد توجه قرار دهد.
۵- در هنگام انتخاب توزیع کننده‎های خارجی توجه کافی نمایید. پیچیدگی در ارتباطات و حمل و نقل برون مرزی نیاز دارد که توزیع کننده‎های بین‎المللی نسبت به همتاهای داخلی‎شان با استقلال عمل بیشتری کار کنند.
۶- زمانی که بازار منطقه‎ای رونق می‎یابد توجه مداوم به تجارت و صادرات اختصاص دهید. خیلی از شرکت‎ها زمانی که تجارت افت می‎کند به صادرات روی می‎آورند و زمانی که تجارت داخلی دوباره رونق می‎یابد معاملات صادراتی خود را نادیده می‎گیرند یا آن ‎را در درجه دوم قرار می‎دهند.
۷- با توزیع کننده‎های خارجی و داخلی به طور مساوی و مشابه رفتار نمایید شرکت‎ها معمولاً در بازار داخلی تبلیغات وسیع انجام می‎دهند و با ارائه تخفیف‎های ویژه برنامه‎های فروش مشوق و انگیزه‎زا، برنامه‎های شرایط اعتباری ویژه، ارائه وارانتی می‎نمایند اما معمولاً این خدمات به توزیع کننده‎های برون مرزی ارائه نمی‎گردد.
۸- برای محصول، خدمات آماده و در دسترس مشتری قرار دهید. محصول بدون پشتیبانی خدمات لازم ممکن خیلی سریع بد نام شود.
۹- مشتاقانه در پی آن باشید که محصولات شما برای مورد پسند واقع شدن در فرهنگ‎ها و کشورهای دیگر به حد اعتدال برسد.

 

  • پیام‎های خدمات، فروش و ورانتی را به زبان‎های منطقه‎ای چاپ کنید. گرچه ممکن است یک مدیر شعبه توزیع کننده انگلیسی صحبت کند اما بعید به نظر می‎رسد که تمام پرسنل فروشی و خدمات این توانایی را داشته باشند.

 

مسئول سرویس
ارزیابی
بانک و اخذ
رسید وجه
دریافت اطلاعات
و چاپ اظهارنامه
تطبیق اسناد و … و عهد اظهارنامه
ارزیاب
کارشناس
ارزش
آزمایشگاه
درب خروج کالا
مهر نمودن پروانه
و تحویل
صندوق و
پروانه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...