با توجه به یافته های تحقیق مشخص گردید، اکثر پایان نامه ها با ۱/۷۷ درصد، بدون سوال تحقیق می باشند و تنها ۵/۱۳ درصد پایان نامه ها با ۵ الی۱۰ سوال تحقیق، بیشترین تعداد سوال را در مجموع پایان نامه ها به خود اختصاص داده اند. از طرفی با مقایسه بین دانشگاه­ های مختلف مشاهده گردید، اکثر پایان نامه­ ها بدون سوال تحقیق می باشند و تعداد سوالات معمولا بین ۵ تا ۱۰ سوال در پایان نامه ها می­باشد.
۵-۳-۱-۲۰) وضعیت تعداد نمودارهای موجود در پایان نامه ها
با توجه به یافته های تحقیق مشخص گردید، پایان نامه­ ها با کمتر از ۱۰ نمودار و ۳/۵۲ درصد بیشترین و با بیش از ۲۰ نمودار و ۱/۴ درصد، کمترین تعداد نمودار را در مجموع پایان نامه­ ها به خود اختصاص داده اند و۳/۲۶ درصد از پایان نامه ها بدون نمودار می باشند. از طرفی با مقایسه بین دانشگاه­ های مختلف مشاهده گردید، پایان نامه ها با کمتر از ۱۰ نمودار، در بین دانشگاه­ها دارای بیشترین درصد می­باشد و دانشگاه­ها تقریبا از الگوی نسبتا یکسانی پیروی می نمایند.
۵-۳-۱-۲۱) وضعیت نوع نمودار در پایان نامه ها
با توجه به یافته های تحقیق مشخص گردید اکثر پایان نامه ها با ۸/۵۳ درصد از نمودار های میله ای و ستونی جهت نمایش نتایج استفاده می نمایند و بیشترین درصد نوع نمودار را در مجموع پایان نامه ها به خود اختصاص داده­اند و نمودار خطی و درختی نیز کمترین استفاده را داشته اند. از طرفی با مقایسه بین دانشگاه های مختلف مشاهده گردید، نمودار میله ای و ستونی بیشترین و نمودار درختی و خطی کمترین درصد نوع نمودار را به خود اختصاص داده اند.
۵-۳-۱-۲۲) وضعیت تعداد جداول در پایان نامه ها
با توجه به یافته های تحقیق مشخص گردید، پایان نامه ها با ۵/۶۰ درصد بیش از۲۰ جدول و با ۱/۴ درصد، کمتر از ۱۰ جدول به ترتیب بیشترین و کمترین تعداد جدول در مجموع پایان نامه ها را به خود اختصاص داده اند و تنها ۰۴/ درصد پایان نامه ها بدون جدول می باشند. از طرفی با مقایسه بین دانشگاه­ های مختلف مشاهده گردید، پایان نامه ها با بیش از ۲۰ جدول، دارای بیشترین درصد می باشند و دانشگاه ها تقریبا از الگوی یکسانی پیروی می نمایند.
۵-۳-۱-۲۳) وضعیت نوع ضمیمه
با توجه به یافته های تحقیق مشخص گردید، پرسشنامه با ۹/۶۹ درصد بیشترین و چک لیست با ۰۴/ درصد کمترین نوع ضمیمه در مجموع پایان نامه ها را به خود اختصاص داده اند و در ۸/۹ درصد از پایان نامه ها هیچ ضمیمه ای یافت نشد. از طرفی با مقایسه بین دانشگاه­ های مختلف مشاهده گردید، در تمامی دانشگاه­ها پرسشنامه دارای بیشترین مورد استفاده در قسمت ضمیمه پایان نامه می باشد.
۵-۳-۱-۲۴) نوع محدودیت های موجود در پایان نامه ها
با توجه به یافته های تحقیق مشخص گردید، اکثر پایان نامه ها با ۹/۵۱ درصد از محدودیت های انسانی به عنوان نوع محدودیت نام برده اند و تنها ۰۴/ درصد، از نوع محدودیت های ابزاری می باشد. از طرفی با مقایسه بین دانشگاه­ های مختلف مشاهده گردید، در بین تمامی دانشگاه­ها، محدودیت های انسانی دارای بیشترین درصد می باشد.
۵-۳-۱-۲۵) نوع پیشنهادهای موجود در پایان نامه ها
با توجه به یافته های تحقیق مشخص گردید،۶/۹۶ درصد پایان نامه­ ها دارای پیشنهادات کاربردی-پژوهشی در مجموع پایان نامه­ ها می باشند و تنها ۰۸/ درصد آن ها بدون پیشنهادات تحقیق می باشند. از طرفی با مقایسه بین دانشگا­های مختلف مشاهده گردید، در بین تمامی دانشگاه­ها نیز پیشنهادات کاربردی-پژوهشی دارای بیشترین درصد می باشد.
۵-۳-۱-۲۶) وضعیت تعداد منابع فارسی در پایان نامه ها
با توجه به یافته های تحقیق مشخص گردید، بیش از ۵۰ منبع فارسی با ۸/۳۹ درصد بیشترین و کمتر از ۳۰ منبع فارسی با ۷/۲۳ درصد کمترین تعداد منابع در مجموع پایان نامه ها را به خود اختصاص داده است و در ۰۸/ درصد پایان نامه ها هیچ منبع فارسی یافت نشد. از طرفی با مقایسه بین دانشگاه­ های مختلف مشاهده گردید، به غیر از دانشگاه آزاد آمل، تعداد منابع فارسی مورد استفاده در بین سایر دانشگاه ها ۳۰ الی ۵۰ منبع می باشد.
۵-۳-۱-۲۷) وضعیت تعداد منابع انگلیسی در پایان نامه ها
با توجه به یافته های تحقیق مشخص گردید، کمتر از ۳۰ منبع انگلیسی با ۳۵/ درصد بیشترین و ۳۰ الی ۵۰ منبع انگلیسی با ۵/۳۰ درصد کمترین تعداد منابع انگلیسی را در مجموع پایان نامه ها به خود اختصاص داده است و در ۱/۱ درصد پایان نامه ها هیچ منبع انگلیسی یافت نشد. از طرفی با مقایسه بین دانشگاه های مختلف مشاهده گردید، به غیر از دانشگاه آزاد آمل، تعداد منابع انگلیسی مورد استفاده در بین سایر دانشگاه­ها کمتر از ۳۰ منبع می باشد.
۵-۳-۲) توصیف متغیرهای روش شناسی
۵-۳-۲-۱) وضعیت نوع هدف در پایان نامه ها
با توجه به یافته های تحقیق مشخص گردید، پایان نامه ها با اهداف کاربردی با ۲/۹۹ درصد بیشترین و اهداف بنیادی به طور ناچیزی با ۰۸/ درصد کمترین نوع هدف را در مجموع پایان نامه ها به خود اختصاص داده اند. از طرفی با مقایسه بین دانشگاه­ های مختلف مشاهده گردید، در دانشگاه آزاد ساری پایان نامه ها با ۲/ درصد از اهداف بنیادی برخوردار هستند و در سایر مراکز، اهداف کاربردی مد نظر قرار گرفته است.
۵-۳-۲-۲) جامعه آماری
با توجه به یافته های تحقیق مشخص گردید، جامعه آماری کارمندان و مدیران ادارات ورزشی با ۳۲/ درصد بیشترین و دانش آموزان با ۴/ درصد و جانبازان و معلولین با ۳/ درصد کمترین نوع جامعه آماری را در مجموع پایان نامه­ ها به خود اختصاص داده­اند. از طرفی با مقایسه بین دانشگاه­ های مختلف مشاهده گردید، به غیر از دانشگاه آزاد آمل و به دلیل نوپا بودن این دانشگاه، جوامع مورد استفاده شده در سایر مراکز دارای تنوع مناسبی می باشد و در میزان استفاده از انواع مختلف جوامع از الگوی نسبتا یکسانی پیروی می نمایند.
۵-۳-۲-۳) تعداد حجم نمونه در پایان نامه ها
با توجه به یافته های تحقیق مشخص گردید، حجم نمونه کمتر از ۱۰۰ نفر با ۶/۳۱ درصد بیشترین و حجم نمونه ۲۰۱ الی ۳۰۰ نفر با ۸/۱۵ درصد کمترین حجم نمونه در مجموع پایان نامه ها را به خود اختصاص داده است. از طرفی با مقایسه بین دانشگاه های مختلف مشاهده گردید، این شاخص بین تمامی دانشگاه ها دارای تنوع و بعضا تفاوت های آشکاری می باشد.
۵-۳-۲-۴) شیوه جمع آوری داده ها
با توجه به یافته های تحقیق مشخص گردید، شیوه میدانی، با ۸۸/ درصد و مصاحبه با ۵/۱۰ درصد بیشترین و سایر روش ها با حدود ۵/۱ درصد کمترین نوع شیوه جمع آوری داده ها را در مجموع پایان نامه ها به خود اختصاص داده اند. از طرفی با مقایسه بین دانشگاه های مختلف مشاهده گردید دانشگاه ها در استفاده از روش های مختلف جمع آوری داده ها از الگوی نسبتا یکسانی پیروی می نمایند.
۵-۳-۲-۵) وضعیت نوع داده در پایان نامه ها
با توجه به یافته های تحقیق مشخص گردید، داده ها از نوع کمی با ۵/۸۹ درصد بیشترین و داده ها از نوع آمیخته با ۵/۱۰ درصد بعد از آن قرار گرفته است. از طرفی با مقایسه بین دانشگاه­ های مختلف مشاهده گردید، دانشگاه ها از نظر وضعیت نوع داده ها از الگوی نسبتا یکسانی پیروی می نمایند.
۵-۳-۲-۶) روش تحقیق پایان نامه ها
با توجه به یافته های تحقیق مشخص گردید، روش تحقیق توصیفی پیمایشی با ۲/۴۰ درصد بیشترین و توصیفی اکتشافی با ۰۸/ درصد کمترین روش تحقیق مورد استفاده در مجموع پایان نامه­ ها را به خود اختصاص داده است. از طرفی با مقایسه بین دانشگاه­ های مختلف مشاهده گردید، دانشگاه­ها از نظر روش تحقیق استفاده در پایان نامه­ ها از الگوی نسبتا یکسانی پیروی می­نمایند و روش تحقیق توصیفی پیمایشی در تمامی دانشگاه­ها بیشترین استفاده را داشته اند.
۵-۳-۲-۷) وضعیت روش نمونه گیری جامعه آماری
با توجه به یافته های تحقیق مشخص گردید، روش نمونه گیری تصادفی ساده با ۸/۲۴ درصد بیشترین و روش نمونه گیری در دسترس با ۳/۲ درصد کمترین نوع روش نمونه گیری را در مجموع پایان نامه­ ها به خود اختصاص داده اند. این در حالی است که ۵/۴۸ درصد پایان نامه­ ها به دلایل مختلف مانند عدم بیان روش نمونه گیری و یا استفاده از کل جامعه به عنوان نمونه، فاقد روش نمونه گیری می­باشند. از طرفی با مقایسه بین دانشگاه­ های مختلف مشاهده گردید، به غیر از دانشگاه مازندران، روش نمونه گیری تصادفی ساده در بین دانشگاه­ های مختلف بیشترین روش نمونه گیری را به خود اختصاص داده است.
۵-۳-۲-۸) روش گردآوری داده ها
با توجه به یافته های تحقیق مشخص گردید، روش نمونه گیری با ۳/۵۵ درصد نسب به روش تمام شمار با ۷/۴۴ درصد، بیشترین روش گردآوری داده ­ها را در مجموع پایان نامه­ ها به خود اختصاص داده اند. از طرفی با مقایسه بین دانشگاه­ های مختلف مشاهده گردید، دانشگاه­ها در استفاده از روش گردآوری داده ­ها دارای تنوع و بعضا تفاوت­های آشکاری می باشند.
۵-۳-۲-۹) ابزار مورد استفاده برای جمع آوری داده ها
پایان نامه - مقاله - پروژه
با توجه به یافته های تحقیق مشخص گردید پرسشنامه استاندارد با ۴/۵۶ درصد بیشترین و ابزارهایی از قبیل چک لیست با ۵/۱ درصد و دستگاه GIS با ۰۲/ درصد، کمترین ابزارهای مورد استفاده برای جمع آوری داده ها بین سایر ابزار در مجموع پایان نامه­ ها به خود اختصاص داده­اند. از طرفی با مقایسه بین دانشگاه­ های مختلف مشاهده گردید، به غیر از دانشگاه آزاد آمل، در سایر دانشگاه­ها، استفاده بیشتری از پرسشنامه استاندارد شده است. در ضمن از چک لیست نیز به عنوان یکی از ابزارهای مناسب جهت گردآوری داده ها استفاده چندانی نشده است.
۵-۳-۲-۱۰) فرمول به دست آوردن حجم نمونه
با توجه به یافته های تحقیق مشخص گردید، جدول کرجسی و مورگان ۷/۲۶ درصد و فرمول کوکران با ۹/۱۰ درصد به ترتیب بیشترین فرمول حجم نمونه را نسبت به سایر روش­ها و در مجموع پایان نامه ها به خود اختصاص داده اند. این در صورتی است که نداشتن فرمول حجم نمونه به دلیل عدم استفاده از نمونه گیری، با ۹/۶۰ درصد چشمگیر می باشد. از طرفی با مقایسه بین دانشگاه­ های مختلف مشاهده گردید، به غیر از دانشگاه آزاد آمل، در سایر دانشگاه­ها، استفاده بیشتری از جدول کرجسی و مورگان شده است.
۵-۳-۲-۱۱) نرم افزار مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل داده ها
با توجه به یافته های تحقیق مشخص گردید، ، نرم افزار SPSS با ۹/۸۹ درصد و نرم افزار LISREL با ۸/۶ درصد به ترتیب بشترین نرم افزار مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل داده ­ها را نسبت به سایر نرم افزار ها در مجموع پایان نامه­ ها به خود اختصاص داده­اند. از طرفی با مقایسه بین دانشگاه­ های مختلف مشاهده گردید، نرم افزار SPSS بشترین مورد استفاده در بین دانشگاه­ های مختلف را دارد و دو نرم­افزار MATLAB و EVIEWS تنها در دانشگاه غیر انتفاعی شمال مورد استفاده قرار گرفته است.
۵-۳-۲-۱۲) میزان ضریب آلفای پایایی
با توجه به یافته های تحقیق مشخص گردید، این ضریب در اکثر پایان نامه­ ها با ۱/۵۱ درصد (۸۱ الی ۹۰ درصد) بیشترین و با ۰۴/ درصد (کمتر از ۷۰ درصد) کمترین میزان ضریب آلفای پایایی را در مجموع پایان نامه ها به خود اختصاص داده اند. از طرفی با مقایسه بین دانشگاه های مختلف مشاهده گردید دانشگاه ها در این شاخص از الگوی نسبتا یکسانی پیروی می نمایند.
۵-۳-۳) توصیف ساختار فیزیکی پایان نامه ها
در این بخش ساختار فیزیکی پایان نامه ها در شاخص­ های مختلف گزارش داده می شود.
چاپ مشخصات روی جلد (فارسی) با ۶/۹۹ درصد در مجموع پایان نامه ها رعایت شده بود و در مقایسه بین دانشگاه­ها نیز تنها در دانشگاه غیر انتفاعی آمل با ۰۱/ رعایت نشده بود.
چاپ مشخصات پشت جلد (انگلیسی) با ۶/۸۱ درصد در مجموع پایان نامه ها رعایت شده بود و در مقایسه بین دانشگاه­ها نیز تنها در دانشگاه آزاد ساری به طور کامل رعایت شده بود.
صفحه عنوان فارسی به طور ۱۰۰ درصد در مجموع پایان نامه ها رعایت شده بود.
صفحه عنوان انگلیسی با ۱/۹۵ درصد در مجموع پایان نامه ها رعایت شده بود و در مقایسه بین دانشگاه­ها، در دو دانشگاه غیر انتفاعی شمال و آزاد ساری به طور کامل رعایت شده است.
صفحه چکیده فارسی با ۵/۹۸ درصد در مجموع پایان نامه­ ها رعایت شده بود و در مقایسه بین دانشگاه ها، در تمامی دانشگاه ها به غیر از دانشگاه مازندران رعایت شده است.
صفحه چکیده انگلیسی با ۲/۹۹ درصد در مجموع پایان نامه­ ها رعایت شده بود و در مقایسه بین دانشگاه ها، در دو دانشگاه غیر انتفاعی شمال و آزاد آمل به طور کامل رعایت شده است.
صفحه تقدیم با ۱/۹۸ درصد در مجموع پایان نامه­ ها رعایت شده بود و در مقایسه بین دانشگاه ها، تنها در دانشگاه آزاد آمل به طور کامل رعایت شده است.
صفحه تشکر با ۹/۹۸ درصد در مجموع پایان نامه ها رعایت شده بود و در مقایسه بین دانشگاه­ها، تنها در دانشگاه آزاد آمل به طور کامل رعایت شده است.
صفحه گواهی دفاع با ۴/۹۱ درصد در مجموع پایان نامه­ ها رعایت شده بود و در مقایسه بین دانشگاه­ها، تنها در دانشگاه آزاد ساری به طور کامل رعایت نشده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...