آموزش کارکنان در سازمان ها و مؤسسات از جمله راهنمایی و رانندگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد و می تواند زمینه ساز بروز رفتار مطلوب و مناسب با شهروندان، رعایت انصاف، برخورد توأم با محبت، سرعت عمل در امور و … تأثیر بسزایی در نگرش و رضایت مندی شهروندان دارد.
در این پایان نامه تلاش می گردد به بررسی رابطه بین برگزاری دوره های استانداردسازی تعالی و رفتار پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان و رضایت شهروندان بپردازد و نتایج به دست آمده از این تحقیق می تواند پلیس راهنمایی و رانندگی را در ادامه برگزاری این دوره ها یاری نماید.
۱-۳- اهمیت و ضرورت تحقیق
آموزش نیروی انسانی یکی از راهبردهای اصلی توسعه سرمایه انسانی و توانمند سازی سازمان برای سازگاری مناسب با شرایط مختلف و متغیر محیطی قلمداد می شود. لذا کیفیت و اثر بخشی آن به عنوان یک مزیت رقابتی برای سازمان محسوب می گردد. سرمایه انسانی عبارت است از موجودی، توان و ظرفیت انسان در رابطه با تولید کالا و خدمات از طریق به کارگیری دانش. ویژگی مهم نیروی انسانی درونی بودن و نهفتگی آن در انسان ها است. لذا این سرمایه فقط بر مبنای ارائه دانش به فرد و ایجاد مهارت او در طول زمان قابل حصول است (عباس زادگان و ترک زاده، ۱۳۸۱) و برای نیل به اهداف سازمان وجود نیروهای لایق و کار آمد از ضروریات است.
مقاله - پروژه
اکثر سازمان ها و مؤسسات برای بهبود فعالیت خویش و هماهنگی هرچه بیشتر با جامعه به این نتیجه رسیده اند که دیدگاه و نظرات ارباب رجوع و رضایت شهروندان می تواند نقش بسزایی در افزایش کیفیت و بهبود روش ها در هر سازمانی داشته باشد.
در حال حاضر پلیس راهنمایی و رانندگی عهده دار مسولیت ها و وظایف متعدد و گوناگونی است و همراه با توسعه و تحولات اجتماعی، سیاسی، و اقتصادی مسولیت های جدیدی به این پلیس محول می گردد و همگان بر این واقعیت اذعان دارند که اقتدار قانون و مجریان آن وابسته به احترامی است که مردم برای آن قائلند و رفتار خوب و مناسب پلیس با شهروندان، رعایت انصاف و عدالت، سرعت عمل در انجام امورات و… تأثیر بسزایی در نگرش مردم نسبت به پلیس و رضایت شهروندان دارد و با افزایش میزان رضایت مندی شهروندان میل به قانون گرایی در آنان افزایش می یابد و این امر می تواند پلیس را در نهادینه نمودن قوانین و مقررات در بین شهروندان و انضباط اجتماعی یاری نماید.
آموزش کارکنان در پلیس راهنمایی و رانندگی در واقع یک سرمایه گذاری اجتماعی محسوب می گردد این سازمان، دوره های آموزشی استاندارد سازی و تعالی رفتار پلیس را در یک دوره سه روزه و در هر سال برگزار می کند و هدف اصلی از اجرای این دوره ها افزایش عملکرد کارکنان، بالا بردن مهارت های ارتباطی و رفتاری کارکنان با اقشار مختلف جامعه می‌باشد که می تواند در نهایت منجر به رضایت شهروندان گردد با عنایت به اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی با همه افراد جامعه سروکار دارد و برخورد خوب و مناسب با مردم می تواند میل به قانون گرایی در بین شهروندان را افزایش و نظم و انضباط اجتماعی را حاکم نماید.
۱-۴- اهداف تحقیق
هدف اصلی از انجام این مطالعه عبارت است از:

 

    • بررسی رابطه بین دوره های استاندارد سازی و تعالی رفتار پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان و رضایت مندی شهروندان.

 

    • تبیین و شناسایی شاخص های دوره های آموزشی استاندارد سازی و تعالی رفتار پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان.

 

    • شناسایی و بررسی تفاوت وضعیت موجود و وضعیت مطلوب رفتار پلیس راهور استان سمنان.

 

۱-۵- سؤالات تحقیق

 

    • سؤالات اصلی تحقیق

 

    • آیا بین برگزاری دوره های استاندارد سازی و تعالی رفتار پلیس راهنمایی و رانندگی و رضایت مندی شهروندان رابطه معناداری وجود دارد؟

 

    • آیا برگزاری دوره های موآآموزشی و تعالی رفتار پلیس راهور استان سمنان منتج به رضایتمندی شهروندان می‌گردد؟

 

    • آیابین مولفه های استاندارد سازی و تعالی رفتار پلیس راهنمایی و رانندگی دروضعیت موجود و وضعیت مطلوب تفاوت و فاصله معناداری وجود دارد؟

 

    • سؤالات فرعی فرعی

 

    • آیا افزایش مهارت های ارتباطی پلیس سبب رضایت مندی شهروندان می گردد؟

 

    • آیا افزایش مهارت های اجتماعی پلیس سبب رضایت مندی شهروندان می گردد؟

 

    • آیا افزایش مهارت دانشی پلیس سبب رضایت مندی شهروندان می گردد؟

 

    • آیا افزایش مهارت های شغلی پلیس سبب رضایت مندی شهروندان می گردد؟

 

    • آیا افزایش مهارت های بینشی پلیس سبب رضایت مندی شهروندان می گردد؟

 

    • آیا افزایش رفتارهای قانون گرا سبب رضایت شهروندان می گردد؟

 

    • آیا بین متغیر مهارت های اجتماعی در حالت موجود و مطلوب، تفاوت معناداری وجود دارد؟

 

    • آیا بین متغیر مهارت های ارتباطی در حالت موجود و مطلوب، تفاوت معناداری وجود دارد؟

 

    • آیا بین متغیر مهارت های شغلی در حالت موجود و مطلوب، تفاوت معناداری وجود دارد؟

 

    • آیا بین متغیر دانش در حالت موجود و مطلوب، تفاوت معناداری وجود دارد؟

 

    • آیا بین متغیر بینش در حالت موجود و مطلوب، تفاوت معناداری وجود دارد؟

 

    • آیا بین متغیر قانون گرایی در حالت موجود و مطلوب، تفاوت معناداری وجود دارد؟

 

۱-۶- فرضیه های تحقیق

 

    • فرضیه های اصلی تحقیق

 

    • بین برگزاری دوره های آموزشی استاندارد سازی و تعالی رفتار پلیس با رضایت مندی شهروندان رابطه معنا داری وجود دارد.

 

    • بین مولفه های استاندارد سازی و تعالی رفتار پلیس راهنمایی و رانندگی دروضعیت موجود و وضعیت مطلوب تفاوت و فاصله معناداری وجود دارد.

 

    • فرضیه های فرعی

 

    • بین مهارت های ارتباطی پلیس راهنمایی و رانندگی با رضایت شهروندان رابطه وجود دارد.

 

    • بین مهارتهای اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی با رضایت مندی شهروندان رابطه وجود دارد.

 

    • بین مهارتهای شغلی پلیس راهنمایی و رانندگی با رضایت مندی شهروندان رابطه وجود دارد.

 

    • بین دانش پلیس راهنمایی و رانندکی با رضایت مندی شهروندان رابطه وجود دارد.

 

    • بین بینش پلیس راهنمایی و رانندگی با رضایت شهروندان رابطه وجود دارد.

 

    • بین رفتار های قانون گرای (اجرای صحیح قوانین و مقررات در جامعه) پلیس راهنمایی و رانندگی با رضایت مندی شهروندان رابطه وجود دارد.

 

  • بین متغیر مهارت های اجتماعی در حالت موجود و مطلوب، تفاوت معناداری وجود دارد.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...