استراتژی محصول صادراتی به درجه‌ای که یک شرکت محصولاتش را یکسان سازی یا مطابقت می‌دهد، بر می‌گردد. برای صادر کنندگان ارائه کردن محصولات یکسان به بخش‌های مختلف مشتریان در سراسر دنیا موجب بی‌اعتنایی مشتریان خارجی و رفتن آنها سراغ محصولات رقبا خواهد شد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
اما شرکت‌هایی که محصولات خود را مطابقت می‌دهند در برآوردن نیازها و خواسته‌های مشتریان متفاوت موفق خواهند شد که آن منجر به افزایش عملکرد شرکت می‌گردد.

 

    1. استراتژی قیمت گذاری صادراتی

 

استراتژی‌های قیمت‌گذاری صادراتی در این تحقیق به یکسان سازی یا مطابقت سیاست‌های قیمت‌گذاری بین‌المللی بر می‌گردد. تحقیقات اظهار کرده اند که تطابق در قیمت‌گذاری به شرکت اجازه می‌دهد که شرایط رقابتی محلی خود را تنظیم کند. بنابراین توانایی خود را در ایجاد موقعیت در بازار افزایش دهد و باعث موفقیت صادراتیش گردد.

 

    1. استراتژی کانال‌های صادراتی

 

استراتژی‌های کانال‌های صادراتی به دو قسمت مستقیم و غیرمستقیم طبقه‌بندی می‌گردد. در صادرات مستقیم، صادر کنندگان به طور مستقیم کالا را به وارد کننده یا خریداری که در بازار خارجی قرار دارد می‌فروشد. صادرات مستقیم چندین مزیت دارد. برای مثال، آن به دانش بهتر از بازارهای صادراتی که نتیجه تماس مستقیم است منجر می‌گردد. صادرکنندگانی که استراتژی کانال مستقیم را به کار می‌برند می‌تواند اطلاعات زیادی از بازار جمع کنند و بتوانند نسبت به تغییرات بازار صادراتی سریع عکس‌العمل نشان دهند.

 

    1. استراتژی ترفیعات صادراتی

 

تبلیغات و ترفیعات تجاری دو طبقه از ترفیعات صادراتی هستند.
ضرورت انجام تحقیق
با توجه به ضرورت و اهمیت توسعه فعالیتهای صادراتی، شرکتها برای بقاء و موفقیت در این فعالیتها نیازمند به شناسایی عوامل اثر گذار و همچنین سنجش میزان تأثیر این عوامل بر عملکرد صادراتی شان هستند و با توجه به اینکه در این حیطه تحقیقات جامع و کاملی در صنعت موادغذایی صورت نگرفته است ضروری است که به منظور بهبود عملکرد صادراتی بررسی کاملی از عوامل اثرگذار بر عملکرد صادراتی صورت گیرد.
فرضیه‌های تحقیق:

 

    1. اندازه شرکت به طور مستقیم با عملکرد صادراتی ارتبط دارد.

 

    1. تجربه شرکت در فعالیتهای صادراتی به طور مستقیم با عملکرد صادراتی ارتباط دارد.

 

    1. سطوح بالاتری از محرک صادراتی اثر گذار (انفعالی) به طور مستقیم (معکوس) با عملکرد صادراتی ارتباط دارد.

 

    1. مشکلات صادراتی تجربه شده بوسیله شرکت به طور معکوس با عملکرد صادراتی ارتباط دارد.

 

    1. مزیت‌های رقابتی در بازارهای صادراتی به طور مستقیم با عملکرد صادراتی ارتباط دارد.

 

    1. تعهد به صادرات به طور مستقیم با عملکرد صادراتی ارتباط دارد.

 

    1. استراتژی تطابق محصول به طور مستقیم با عملکرد صادراتی ارتباط دارد.

 

    1. استراتژی تطابق قیمت‌گذاری به طور مستقیم با عملکرد صادراتی ارتباط دارد.

 

    1. استفاده از کانال صادرات مستقیم دارای رابطه مستقیم با عملکرد صادراتی است.

 

    1. هزینه‌های تبلیغات خارجی به طور مستقیم با عملکرد صادراتی ارتباط دارد.

 

اهداف اساسی از انجام تحقیق

 

    1. شناسایی عوامل اثرگذار بر عملکرد صادراتی شرکتهای تولیدکننده موادغذایی

 

    1. بررسی میزان تأثیر هر یک از این عوامل بر عملکرد صادراتی

 

نتایج مورد انتظار پس از انجام تحقیق
پس از انجام این تحقیق انتظار می‌رود که عوامل مؤثر بر عملکرد صادراتی شرکت‌های تولیدکننده موادغذایی شناسایی شود و راهکارهایی جهت بهبود عملکرد صادراتی ارائه گردد.
روش انجام تحقیق
این تحقیق از نظر هدف کاربردی است و از نظر نحوه گردآوری داده ها جزء تحقیقات توصیفی (غیر آزمایشی) از نوع همبستگی و خاصاً مدل یابی معادلات ساختاری یا لیزرل می باشد.
روش گردآوری اطلاعات
کتابخانه ای، اینترنت، پایگاه اطلاعاتی سازمان توسعه تجارت و پرسشنامه.
قلمرو تحقیق
قلمرو موضوعی
قلمرو موضوعی این تحقیق مبحث بازاریابی صادراتی است.
قلمرو زمانی
قلمرو زمانی تحقیق از اول سال ۸۲ تا پایان سال ۸۴ است.
قلمرو مکانی
کلیه شرکتهای تولیدکننده صادراتی موادغذایی دراستان تهران می باشد.
جامعه آماری
جامعه آماری
کلیه شرکتهای تولیدکننده صادراتی موادغذایی دراستان تهران می باشد.
نمونه آماری
چون جامعه این تحقیق مشتمل بر ۵۰ شرکت بود و محقق امکان بررسی کامل جامعه را بصورت سرشماری داشت از نمونه گیری استفاده نمی شود و کل ۵۰ شرکت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
روش‌های مورد نظر برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه ها
در تحقیق حاضر اطلاعات به دست آمده با بهره گرفتن از شیوه های آمار توصیفی و آمار استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند گرفت، لذا در تحلیل توصیفی از جدول توزیع فراوانی، شاخص های مرکزی، پراکندگی و نمودارها با بهره گرفتن از نرم افزار آماری SPSS و در تحلیل استنباطی از تکنیک آماری مدل یابی معادلات ساختاری (تحلیل مسیر تاییدی) با بهره گرفتن از نرم افزار LISREL 8/50 استفاده خواهد شد.
تعریف واژه‌ها و اصطلاحات تخصصی تحقیق
عملکرد صادراتی: در این تحقیق عملکرد صادراتی براساس حجم فروش صادراتی، سهم بازار و سودآوری مورد سنجش قرار می‌گیرد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...