دوگلاس[۱۹] (۲۰۱۳)

 

آب و هوا، دسترسی، بسته سفر، غذا، مکان­های تاریخی، اقامتگاه، فرهنگ، امکانات و زیرساختارها،

 

 

 

شاوجون جی[۲۰] (۲۰۱۱)

 

خرید، قیمت، هزینه­ها، حمل و نقل، مردم محلی، آب و هوا، اقامتگاه، جاذبه­ها،

 

 

 

شنگ و چن[۲۱] (۲۰۱۲)

 

خرید، غذا و نوشیدنی، تجربه فرهنگ و آداب و رسوم متفاوت، جاذبه­های تاریخی،

 

 

 

لانگ و لیو[۲۲] (۲۰۱۲)

 

غذاهای چینی، نوشیدنی­های محلی، پارک ملی، خرید، کیفیت اقامت، قیمت، غذاهای محلی،

 

 

 

دل بوسکه و همکاران[۲۳] (۲۰۰۹)

 

زیرساختارها، تبلیغات دهان به دهان، تصویر مقصد، محیط، زیرساختارها، یادگیری فرهنگ محلی، دوستی مردم محلی، آب و هوا

 

 

 

وفاداری و کوپر[۲۴](۲۰۰۷)

 

آب و هوا، غذاهای محلی،

 

 

 

ادجی و کلارک[۲۵] (۲۰۱۰)

 

کیفیت ارتباط کارکنان، کیفیت

 

 

 

چنگ و همکاران[۲۶] (۲۰۰۸)

 

حس اعتماد و رضایتمندی

 

 

 

اکسو و همکاران[۲۷] (۲۰۱۰)

 

فرهنگ، خدمات اقامت، فرصتی برای تعطیلات خانوادگی، طبیعت، مکان­های تاریخی، خدمات غذا و نوشیدنی، مهمان­نوازی جامعه محلی، حمل و نقل محلی، تمیزی و بهداشت، ارتباط با جامعه محلی، امنیت شخصی، خرید
پایان نامه - مقاله - پروژه

 

 

 

چی. گ[۲۸] (۲۰۰۵)

 

کیفیت اقامتگاه، ایمنی و امنیت، دسترسی

 

 

 

پیچامون و پرونپیسانو[۲۹] (۲۰۱۱)

 

طبیعت، امکانات و مراکز خرید، دسترسی، کیفیت خدمات اقامتی، کیفیت غذاهای محلی، اعتماد، کیفیت خدمات، مهمان­نوازی، دوستی مردم محلی، آب و هوا، امنیت شخصی، تمیزی و بهداشت، قیمت و هزینه­ها، منظره، جاذبه­های تاریخی– فرهنگی، حمل و نقل محلی،

 

 

 

۲-۶- مروری بر تحقیقات پیشین
مطالعات صورت گرفته در رابطه با موضوع این تحقیق در داخل کشور، نشان دهنده این مطلب است که کار تحقیقی معینی که به طور مستقیم به این موضوع پرداخته باشد وجود ندارد. بسیاری از پژوهش­های مربوط به انتظارات گردشگران که در ایران صورت گرفته است، به مباحث ادراکات و انتظارات گردشگران از مدیریت کیفیت خدمات به کمک مدل سروکوآل پرداخته است. البته برخی از پژوهش­هایی که در خارج از کشور، در این زمینه در قالب مقاله و پایان نامه صورت گرفته اند، که قسمت­ هایی از این تحقیق را پوشش داده و خطوط فکری اولیه را در ذهن محقق ایجاد نمود عبارتند از :
مدل پاراسورامان و همکارانش (۱۹۸۵،۱۹۸۸) کیفیت خدمات را به عنوان تفاوت­های بین انتظارات شخص از تامین کننده خدمات در مقایسه با ادراکات از پیامدهای عملکرد خدمات تعریف می­ کند (A. Parasuraman, Zeithaml, & V. and Berry, 1988).
ابراهیم پور و روشندل (۱۳۹۰) به بررسی عوامل موثر در گردشگری بر اساس انتظارات و ادراکات گردشگران و مدل تحلیل شکاف در منطقه گردشگری سرعین پرداخته­اند. یافته های این پژوهش نشان داد، بین عوامل سازمانی و رضایت گردشگران رابطه مثبت و معناداری وجود دارد (ابراهیم پور & روشندل, ۱۳۹۰).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...