• افزایش نفوذپذیری متناسب با توسعهی متعادل، متوازن و پیاده‌ محور شهر در بافتهای فرسوده

 

  • تهیه طرحهای بهسازی و زیباسازی محیط پیاده ( بدنهها و سطوح ) و حفظ مقیاس انسانی در تمام طراحیها

 

  • کف سازی مناسب و متناسب با تردد ایمن گروه های خاص از جمله زنان، کودکان، سالمندان ، معلولین و افراد دارای مشکل جسمی-حرکتی بهگونهای که متناسب با اقلیم نیز باشد

 

  • ارتقاء فرهنگ ترافیکی و توان مدیریت حملونقل شهری

 

  • توزیع بهینه خدمات و مبلمان شهری جهت تسهیل در امر پیادهروی و کاهش حجم ترافیک

 

  • افزایش ایمنی افراد پیاده از طریق بهسازی معابر و پیادهروها، تأمین و مکانیابی صحیح مبلمان شهری و جداسازی سواره و پیاده

 

  • ایجاد شبکه پیادهروی ایمن، پیوسته و برخوردار از قابلیت‌های مطلوب کارکردی و فضایی

 

  • وحدتبخشی به فضا از طریق یکپارچهسازی بدنهها و سطوح

 

  • وضع قوانین حمایتی در ارتباط با افزایش توجه به حقوق پیاده در سطوح کلان و خرد

 

  • تدوین برنامهها یا قوانینی که حذف سدمعبرها ( اعم از وسایل، مصالح ساختمانی، موتورسیکلتها و غیره ) و موانع فیزیکی که ایمنی عابرین را به خطر میاندازد، را سبب شود

 

  • نصب علایم و خطکشیهای مناسب، همچنین اتخاذ تدابیری جهت کم شدن سرعت حرکت سواره در نزدیکی محدوده های عبور عرضی افراد پیاده از معبر؛ جهت تأمین ایمنی عابرین ( خصوصاً سالمندان و معلولین )

 

    • برگزاری دوره های آموزشی برای مردم و مسئولین شهری جهت ارتقاء فرهنگ پیادهروی

پایان نامه

 

  • ارتقاء سطح امنیت اجتماعی با تأمین روشنایی کافی و حذف یا به حداقل رساندن محدوده ها و عرصه های بیدفاع شهری

 

  • تلاش در جهت عملی ساختن اصول شهر فشرده ( تشویق به گسترش عمودی شهر در حد قابلقبول و با توجه به زیرساختها بهجای گسترش افقی ) از طریق نزدیکی واحدهای مسکونی، مغازهها و خدمات به یکدیگر که سبب تسهیل در پیادهروی بوده و کارایی خدمات و منابع را افزایش میدهد.

 

مرحله سوم که مرحله تصمیمگیری میباشد از طریق اولویتبندی راهبردها براساس محاسبات انجام میگیرد که در بخش یافته های تحقیق تشریح خواهد شد .

۴-۴- تحلیل یافته های تحقیق

 

۱-۴-۴- نتایج حاصل از مراحل روش AHP

پس از تشکیل درخت سلسلهمراتب تصمیم ، نتایج حاصل از میانگین هندسی ۲۷ پرسشنامه برای تعیین امتیاز ( وزن ) هریک از زیرمعیارها و همچنین گزینه ها نسبت به زیرمعیارها، وارد نرمافزار Expert Choice11 شد که نتایج آن در جداول و نمودارهای زیر ارائه شده است.
در ابتدا زیرمعیارهای مؤلفه های سهگانهی اجتماعی، اقتصادی و زیستمحیطی نسبت به هم سنجیده میشود و پس از آن اولویت گزینه ها در ارتباط با هر زیرمعیار تعیین شده و در نهایت از ترکیب همه عوامل گزینه برتر شناسایی میگردد.
جدول شماره ۱۲-۴ : ماتریس نهایی مقایسه زوجی زیرمعیارهای بعد اجتماعی

 

زیرمعیارها
دسترسی
ایمنی
امنیت اجتماعی
ترجیح به استفاده
حفاظت از فرهنگ سنتی
کیفیت تسهیلات
( راحتی سفر)

 

دسترسی
۱
۱٫۳۱۷۱
۰٫۶۷۱۲
۲٫۷۲۰۴
۱٫۹۷۴۹
۱٫۰۶۵۵

 

ایمنی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...