راهنمای نگارش مقاله درباره ارزیابی وضعیت حمل و نقل شهری پایدار و ارائه الگوی ... |
- افزایش نفوذپذیری متناسب با توسعهی متعادل، متوازن و پیاده محور شهر در بافتهای فرسوده
- تهیه طرحهای بهسازی و زیباسازی محیط پیاده ( بدنهها و سطوح ) و حفظ مقیاس انسانی در تمام طراحیها
- کف سازی مناسب و متناسب با تردد ایمن گروه های خاص از جمله زنان، کودکان، سالمندان ، معلولین و افراد دارای مشکل جسمی-حرکتی بهگونهای که متناسب با اقلیم نیز باشد
- ارتقاء فرهنگ ترافیکی و توان مدیریت حملونقل شهری
- توزیع بهینه خدمات و مبلمان شهری جهت تسهیل در امر پیادهروی و کاهش حجم ترافیک
- افزایش ایمنی افراد پیاده از طریق بهسازی معابر و پیادهروها، تأمین و مکانیابی صحیح مبلمان شهری و جداسازی سواره و پیاده
- ایجاد شبکه پیادهروی ایمن، پیوسته و برخوردار از قابلیتهای مطلوب کارکردی و فضایی
- وحدتبخشی به فضا از طریق یکپارچهسازی بدنهها و سطوح
- وضع قوانین حمایتی در ارتباط با افزایش توجه به حقوق پیاده در سطوح کلان و خرد
- تدوین برنامهها یا قوانینی که حذف سدمعبرها ( اعم از وسایل، مصالح ساختمانی، موتورسیکلتها و غیره ) و موانع فیزیکی که ایمنی عابرین را به خطر میاندازد، را سبب شود
- نصب علایم و خطکشیهای مناسب، همچنین اتخاذ تدابیری جهت کم شدن سرعت حرکت سواره در نزدیکی محدوده های عبور عرضی افراد پیاده از معبر؛ جهت تأمین ایمنی عابرین ( خصوصاً سالمندان و معلولین )
-
- برگزاری دوره های آموزشی برای مردم و مسئولین شهری جهت ارتقاء فرهنگ پیادهروی
- ارتقاء سطح امنیت اجتماعی با تأمین روشنایی کافی و حذف یا به حداقل رساندن محدوده ها و عرصه های بیدفاع شهری
- تلاش در جهت عملی ساختن اصول شهر فشرده ( تشویق به گسترش عمودی شهر در حد قابلقبول و با توجه به زیرساختها بهجای گسترش افقی ) از طریق نزدیکی واحدهای مسکونی، مغازهها و خدمات به یکدیگر که سبب تسهیل در پیادهروی بوده و کارایی خدمات و منابع را افزایش میدهد.
مرحله سوم که مرحله تصمیمگیری میباشد از طریق اولویتبندی راهبردها براساس محاسبات انجام میگیرد که در بخش یافته های تحقیق تشریح خواهد شد .
۴-۴- تحلیل یافته های تحقیق
۱-۴-۴- نتایج حاصل از مراحل روش AHP
پس از تشکیل درخت سلسلهمراتب تصمیم ، نتایج حاصل از میانگین هندسی ۲۷ پرسشنامه برای تعیین امتیاز ( وزن ) هریک از زیرمعیارها و همچنین گزینه ها نسبت به زیرمعیارها، وارد نرمافزار Expert Choice11 شد که نتایج آن در جداول و نمودارهای زیر ارائه شده است.
در ابتدا زیرمعیارهای مؤلفه های سهگانهی اجتماعی، اقتصادی و زیستمحیطی نسبت به هم سنجیده میشود و پس از آن اولویت گزینه ها در ارتباط با هر زیرمعیار تعیین شده و در نهایت از ترکیب همه عوامل گزینه برتر شناسایی میگردد.
جدول شماره ۱۲-۴ : ماتریس نهایی مقایسه زوجی زیرمعیارهای بعد اجتماعی
زیرمعیارها
دسترسی
ایمنی
امنیت اجتماعی
ترجیح به استفاده
حفاظت از فرهنگ سنتی
کیفیت تسهیلات
( راحتی سفر)
دسترسی
۱
۱٫۳۱۷۱
۰٫۶۷۱۲
۲٫۷۲۰۴
۱٫۹۷۴۹
۱٫۰۶۵۵
ایمنی
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1400-08-02] [ 05:12:00 ق.ظ ]
|