۵۱۰۰۰

 

۵۱۰۰۰

 

۵۱۰۰۰

 

 

 

بر این اساس ، در حال حاضر نیروی زمینی امارات دارای ۴۴۰۰۰ نیروی فعال ، نیروی هوایی ۴۵۰۰ نیرو و نیروی دریایی امارات دارای ۲۵۰۰ نیرو می باشد که در نمودار ذیل ، این آمار مشخص و با استعداد نیروهای مسلح سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مورد مقایسه قرار گرفته است (۲۰۱۲،gulf mil bal)
نمودار ۲ مقایسه استعداد نیروهای مسلح کشورهای عضو شورای همکاری به تفکیک نیرو
۲-۲-۱ خدمت سربازی در کشور امارات
بر اساس قانون شماره شش سال ۲۰۱۴ نیروهای مسلح امارات عربی متحده ، خدمت سربازی از سال ۲۰۱۴ در این کشور اجباری شده است . بر اساس قانون مذکور ، تمام شهروندان مرد امارات عربی متحده از سن ۱۸ الی ۳۰ سالگی مشمول این قانون بوده و بایستی خدمت سربازی را طی نمایند و زنان نیز بصورت اختیاری می توانند به خدمت نیروهای مسلح امارات بپردازند . هر فرد مشمول خدمت سربازی ، از زمان مشمولیت به مدت ۳۰ روز فرصت دارد که خود را به فرماندهی عمومی نیروهای مسلح امارات معرفی تا روند بکارگیری وی انجام و به یگان مربوطه معرفی گردد . مدت خدمت سربازی مردان به مدرک تحصیلی بستگی داشته داشته و افراد با مدرک تحصیلی زیر دیپلم بایستی به مدت دو سال خدمت نمایند و افراد تحصیل کرده به مدت نه ماه خدمت می نمایند . همچنین خدمت اختیاری برای زنان نیز نه ماه
پایان نامه - مقاله - پروژه
می باشد . بر اساس قانون سربازی امارات ، در صورت استخدام افراد در مراکز و صنایع دولتی پس از انجام خدمت سربازی ، مدت زمان خدمت جزء سنوات فرد محسوب گردیده و از مزایای آن از جمله بیمه، حقوق و … بهره مند می گردد . در قانون خدمت وظیفه امارات ، دو نوع معافیت دائمی و موقت پیش بینی گردیده است . معافیت دائمی مربوط به افرادی است که به لحاظ جسمی دارای مشکلات و نواقصی بوده که مانع از حضور آنها در نیروهای مسلح می گردد و این موارد توسط کمیته پزشکی تائید می گردد و در صورت تشخیص کمیته پزشکی ، این قبیل افراد یا معاف می شوند و یا جهت خدمت در ادارات دولتی و نهادهای وابسته به نیروهای مسلح امارات خدمت می نمایند . معافیت موقت نیز شامل نواع معافیت های کفالت بوده و به افرادی تعلق می گیرد که تک فرزند بوده و یا سرپرست پدر ، مادر یا خواهر و برادر خود می باشند (۲۰۱۴، abudhabi)
۲-۳ بودجه نظامی امارات عربی متحده
درآمد سرانه بالا در امارات عربی متحده به این کشور اجازه داده تا یکی از بزرگ‌ترین بودجه‌های دفاعی در جهان عرب و یکی از بیشترین بودجه‌های نظامی به نسبت جمعیت را در کل جهان داشته باشد.
امارات عربی متحده بخش زیادی از بودجه کل کشور را به امور نظامی و واردات تجهیزات نظامی از کشورهای غربی بویژه آمریکا اختصا می دهد و این روند در دهه اول قرن بیست و یکم سیر صعودی داشته است تا آنجا که در سال ۲۰۰۰ میلادی بودجه نظامی امارات حدود ۳/۳ میلیارد دلار بوده حال آنکه در سال ۲۰۱۱ این میزان به ۳/۹ میلیارد دلار رسیده است که حاکی از رشد سه برابری بودجه نظامی امارات طی ده سال می باشد . در جدول ذیل بودجه نظامی امارات عربی متحده از سال ۲۰۰۳ الی ۲۰۱۱ مورد بررسی قرار گرفته است (۲۰۱۲،gulf mil bal)
جدول ۱۷ بودجه نامی امارات از سال ۲۰۰۳ الی ۲۰۱۱ (میلیارد دلار )

 

 

 

 

۲۰۰۳

 

۲۰۰۴

 

۲۰۰۵

 

۲۰۰۶

 

۲۰۰۷

 

۲۰۰۸

 

۲۰۰۹

 

۲۰۱۰

 

۲۰۱۱

 

 

 

امارات

 

۰۹۸/۳

 

۷۷/۱

 

۹۳/۲

 

۲۹/۱۰

 

۷۱/۱۰

 

۲۹/۱۴

 

۷۷/۱۵

 

۶۵/۸

 

۳۲/۹

 

 

 

در جدول ذیل نیز میزان تولید ناخالص ملی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ، درآمد سرانه این کشورها و بودجه نظامی آنها در سال ۲۰۱۱ مشخص گردیده است که اطلاعات مربوط به کشور امارات عربی متحده در آن به رنگ سبز مشخص گردیده است ( ۲۰۱۴، The Gulf and the Arabian Peninsula )
جدول ۱۸مقایسه درآمد سرانه امارات با بودجه نظامی این کشور
۲-۴ نیروی زمینی امارات عربی متحده
نیروی زمینی کشور امارات بعنوان بخشی از نیروهای مسلح این کشور مسئولیت اجرای عملیات های نظامی زمینی را برعهده دارد و با دارا بودن ۴۴۰۰۰ نیروی فعال ، نسبت به سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ، نیروی بزرگی بشمار می آید .
ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش امارات در شهر ابوطبی پایتخت این کشور قرار دارد و نسبت به کنترل و هماهنگی یگان های تابعه نیروی زمینی این کشور اقدام می نماید .
۲-۴-۱ ساختار سازمانی نیروی زمینی امارات
نیروی زمینی امارات دارای دوازده تیپ مستقل می باشد که دو تیپ از آنها تحت فرماندهی امارت دبی قرار داشته و مابقی تحت فرماندهی ارتش واحد امارات می باشند . تیپ های ارتش امارات شامل تیپ گارد پادشاهی ، دو تیپ زرهی ، سه تیپ پیاده مکانیزه ، دو تیپ پیاده ، یک تیپ توپخانه متشکل از سه هنگ توپخانه می باشد . در حال حاضر (۲۰۱۴) فرمانده نیروی زمینی امارات «سرلشکر جمعه احمد البواردی»
می باشد .

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...