است. پدیده فرار دختران از منزل یک آسیب اجتماعی است و عدم مقابله مناسب با این پدیده، پیامدها و عواقب ناگواری برای فرد و اجتماع به دنبال دارد. پدیده فرار از منزل، در نظم جامعه اختلال و آشفتگی ایجاد می کند و منشاء بسیاری از رفتارهای بزهکارانه نظیر وابستگی به مواد مخدر و داروهای روان گردان، انحرافات جنسی و اخلاقی، شیوع بیماری های مقاربتی و عفونی، رفتارهای خودکشی و دیگرکشی، سرقت و … می گردد (آلن راو، ۱۳۷۰).
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
لذا تحقیق حاضر در پی آن است تا علل اصلی و زیر بنایی یکی از معضلات بسیار رایج و رو به افزایش، یعنی فرار دختران از خانه که به عنوان یک عامل مهم در گسترش آسیب اجتماعی، ارکان جامعه را تهدید می کند، شناسایی نماید تا بدین وسیله بتوان با برنامه ریزی هایی در جهت رفع آن معضل و تامین بهداشت روانی جامعه گام برداشت. در راستای تحقق این هدف و با درنظر گرفتن تحقیقات پیشین در قلمرو موضوع مورد بررسی، در این پژوهش تأثیر عوامل روان شناختی راهبردهای تنظیم شناختی هیجان، سبکهای دلبستگی، ابراز وجود و منبع کنترل که نقش مهمی در سازگاری و سلامت روان فرد دارند، در بروز رفتار فرار از خانه در دختران مورد بررسی قرار می گیرند.

فرضیات پژوهش
۱- بین راهبردهای تنظیم شناختی هیجان دختران فراری و عادی تفاوت وجود دارد.
۱-۱ راهبرد ملامت خود در بین دختران فراری و عادی متفاوت است.
۱-۲ راهبرد پذیرش در بین دختران فراری و عادی متفاوت است.
۱-۳ راهبرد نشخوارگری دربین دختران فراری و عادی متفاوت است.
۱-۴ راهبرد تمرکز مجدد مثبت دربین دختران فراری و عادی متفاوت است.
۱-۵ راهبرد تمرکز مجدد بر برنامه ریزی دربین دختران فراری و عادی متفاوت است.
۱-۶ راهبرد ارزیابی مجدد مثبت دربین دختران فراری و عادی متفاوت است.
۱-۷ راهبرد دیدگاه پذیری دربین دختران فراری و عادی متفاوت است.
۱-۸ راهبرد فاجعه پنداری دربین دختران فراری و عادی متفاوت است.
۱-۹ راهبرد ملامت دیگران دربین دختران فراری و عادی متفاوت است.
۲- بین سبک های دلبستگی دختران فراری و عادی تفاوت وجود دارد.
۲-۱ دلبستگی ایمن در بین دختران فراری و عادی متفاوت است.
۲-۲ دلبستگی نا ایمن اجتنابی در بین دختران فراری و عادی متفاوت است.
۲-۳ دلبستگی نا ایمن اضطرابی در بین دختران فراری و عادی متفاوت است.
۳- دختران فراری در مقایسه با دختران عادی از ابراز وجود پایین تری برخوردارند.
۴- بین منبع کنترل دختران فراری و عادی تفاوت وجود دارد.
۴-۱ منبع کنترل درونی در بین دختران فراری و عادی متفاوت است.
۴-۲ منبع کنترل بیرونی در بین دختران فراری و عادی متفاوت است.

اهداف پژوهش
اهداف کلی :
۱- مقایسه راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در میان دختران فراری و عادی.
۲- مقایسه سبک های دلبستگی در میان دختران فراری و عادی.
۳- مقایسه ابراز وجود در میان دختران فراری و عادی.
۴- مقایسه منبع کنترل در میان دختران فراری و عادی.
اهداف جزئی :
۱-۱ تعیین تفاوت ملامت خود در میان دختران فراری و عادی.
۱-۲ تعیین تفاوت پذیرش در میان دختران فراری و عادی.
۱-۳ تعیین تفاوت نشخوارگری در میان دختران فراری و عادی.
۱-۴ تعیین تفاوت تمرکز مجدد مثبت در میان دختران فراری و عادی.
۱-۵ تعیین تفاوت تمرکز مجدد بر برنامه ریزی در میان دختران فراری و عادی.
۱-۶ تعیین تفاوت ارزیابی مجدد مثبت در میان دختران فراری و عادی.
۱-۷ تعیین تفاوت دیدگاه پذیری در میان دختران فراری و عادی.
۱-۸ تعیین تفاوت فاجعه پنداری در میان دختران فراری و عادی.
۱-۹ تعیین تفاوت ملامت دیگران در میان دختران فراری و عادی.
۲-۱ تعیین تفاوت دلبستگی ایمن در میان دختران فراری و عادی.
۲-۲ تعیین تفاوت دلبستگی نا ایمن اجتنابی در میان دختران فراری و عادی.
۲-۳ تعیین تفاوت دلبستگی ناایمن دوسوگرا در میان دختران فراری و عادی.
۳-۱ تعیین تفاوت منبع کنترل درونی در میان دختران فراری و عادی.
۳-۲ تعیین تفاوت منبع کنترل بیرونی در میان دختران فراری و عادی.

متغیرهای پژوهش
متغیر مستقل:
دختران فراری و عادی
متغیر وابسته:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...