نوآوری رفتاری: تعریف عملیاتی این بعد، از مجموع نمرات کارکنان در گویه های (۳۸ تا ۴۱) بدست می آید و با شاخصهای تعریف شده اندازه گیری می شود.
نوآوری فرایندی: تعریف عملیاتی این بعد، از مجموع نمرات کارکنان در گویه های (۴۲و۴۶) بدست می آید.
نوآوری استراتژیک: تعریف عملیاتی این بعد، از مجموع نمرات کارکنان در گویه های (۴۳و۴۴) بدست می آید.
جدول(۱-۱) متغیرها به همراه ابعاد و شاخصها

 

مفهوم ابعاد شاخص
مدیریت دانش عملکرد نوآوران تسهیل تبادل اطلاعات در سازمان به وسیله تقسیم کار
انتقال دانش بر اساس مقررات سازمانی و آیین نامه ها
آزادی عمل در انتقال دانش در سازمان توسط افراد
اهمیت اجرای ایده های افراد در سازمان بوسیله تقویت اعتماد به نفس
تسهیل هماهنگ کردن پروژه ها در بخشهای سازمان
تمایل همکاران به تبادل اطلاعات و دانش در سازمان
استفاده افراد از نشریات تخصصی حاوی اطلاعات و دانش روز در سازمان
استقبال از نظرات و پیشنهادات افراد در سازمان
ترغیب کارکنان به انجام کارهای پژوهشی توسط مدیران سازمان
انتقال دانش و اسناد مکتوب نگهداری شده در سازمان
اتخاذ تصمیمات سازمان بر اساس دانش روز
تبادل داش در سازمان بصورت غیر رسمی
توجه به کیفیت پشتیبانی از سیستمها و شبکه ها در سازمان
توانایی انطباق سیستمهای جدید با سیستمهای نرم افزاری سازمان
مدت زمان دستیابی به دانش مورد نیاز در سازمان برای حل مشکلات
دانلود پایان نامه
توجه به حاکمیت تفکر خلاق و انتقادی در فرهنگ سازمان بعنوان یک ارزش

ادامه جدول(۱-۱) متغیرها به همراه ابعاد و شاخصها

 

مفهوم ابعاد شاخص
مدیریت دانش عملکرد نوآوران ۱۷- جایگاه ویژه صاحبان دانش در سازمان
۱۸- تشویق افراد دارای خلاقیت و نوآوری در سازمان بعنوان یک فرهنگ سازمانی
۱۹- نهادینه شدن تشویق و پشتیبانی دانش بعنوان فرهنگ سازمانی
۲۰- کسب مهارت کافی افراد و کارکنان سازمان در استفاده و نگهداری دانش
۲۱- برنامه مشخص و مدون برای توسعه ایده ها بصورت مداوم بر اساس دانش جدید
۲۲-استفاده از فرایند تولید و نشر دانش بعنوان راه حل و اصلاح اشتباهات گذشته
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...