پایان نامه درباره :تاثیر نوستالژی بر تمایل به خرید هواداران فوتبال- فایل ۴۱ |
ضریب رگرسیونی استاندار نشده
خطای استاندارد
ضریب رگرسیونی استاندارد شده
T
سطح معنیداری
عدد ثابت
۷۷۳/۲۲
۶۳۸/۱
-
۱۲۲/۱۵
۰۰۱/۰
آشنایی با شخصیت نوستالژیکی
۳۲۸/۰
۰۶۱/۰
۲۹۴/۰
۴۰۲/۵
۰۰۱/۰
۲۹۴/۰
نمودار تأثیر رگرسیونی تأثیر آشنایی با شخصیت نوستالژیکی بر نوستالژی برانگیخته
میتوان معادله رگرسیونی زیر را برای پیش بینی نوستالژی برانگیخته از طریق آشنایی با شخصیت نوستالژیکی تنظیم کرد:
آشنایی با شخصیت نوستالژیکی (۳۲۸/۰) + ۷۷۳/۲۲ = نوستالژی برانگیخته
یافتههای رگرسیونی فوق حاکی از این است که، بین آشنایی با شخصیت نوستالژیکی و نوستالژی برانگیخته رابطه معنیداری وجود دارد. همچنین با توجه به ضریب رگرسیونی استاندارد شده میتوان گفت، به ازای یک واحد تغییر در آشنایی با شخصیت نوستالژیکی ، ۲۹۴/۰ واحد تغییر در نوستالژی برانگیخته به وجود می آید. (این فرضیه تحقیق با دلالت بر رابطه مستقیم بین آشنایی با شخصیت نوستالژیکی و نوستالژی برانگیخته تایید شد).
فرض صفر: بین تاثیرپذیری نوستالژیکی با نوستالژی برانگیخته هواداران فوتبال رابطه معناداری وجود ندارد. H0: r=0
فرض پژوهشی: بین تاثیرپذیری نوستالژیکی با نوستالژی برانگیخته هواداران فوتبال رابطه وجود دارد. Ha: r≠۰
به منظور تعیین ارتباط بین تاثیرپذیری نوستالژیکی و نوستالژی برانگیخته از ضریب همبستگی پیرسون استفاد شد (جدول ۴-۱۹). مقدار همبستگی بدست آمده برابر با ۴۷۳/۰ بود که در سطح ۰۱/۰ معنادار میباشد. همچنین به منظور پیش بینی نوستالژی برانگیخته توسط تاثیرپذیری نوستالژیکی از رگرسیون خطی ساده استفاده شده است. جدول ۴-۲۲ بیانگر مشخصکننده های تحلیل رگرسیونی مذکور است.
جدول ۴-۲۲: مشخصکنندههای تحلیل رگرسیونی تاثیر تاثیرپذیری نوستالژیکی بر نوستالژی برانگیخته
شاخص آماری
مدل رگرسیون
ضریب همبستگی ®
ضریب تعیین
( Rsqure)
ضریب تعیین تعدیل شده
(Adjusted Rsqure)
دوربین واتسون
(Durbin Watson)
F
سطح معنیداری(Sig)
۱
۴۷۳/۰
۲۲۴/۰
۲۲۱/۰
۸۲۶/۱
۷۵۳/۸۸
۰۰۱/۰
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1400-08-02] [ 08:58:00 ق.ظ ]
|