معیار[۱۵۵] RMR
این معیار تحت عنوان ریشه میانگین مجذور باقیمانده  (شاخصی برای واریانس باقیمانده در برازش هر پارامتر به داده ­های نمونه) یا تحت عنوان متوسط باقیمانده­های گزارش شده در مدل، بیان می­ شود. معیار RMR معیاری است برای اندازه گیری متوسط باقیمانده­ها و تنها در ارتباط با واریانس­ها و کوواریانس­ها قابل تغییر است (سرمد و همکاران، ۱۳۹۰). در مدلی که نیکویی برازش خوبی دارد، این باقیمانده­ها بسیار کوچک هستند، پس به طور خلاصه این معیار هر قدر کوچکتر باشد (به صفر نزدیکتر باشد) حاکی از برازش بهتر مدل است. مقدار این شاخص در مدل حاضر برابر با ۰۶۴/۰ می­باشد.
مقاله - پروژه
معیارهای AGFI [۱۵۶] و GFI [۱۵۷]
لیزرل یک شاخص نیکویی برازش یعنی نسبت مجموع مجذورات تبیین شده توسط مدل به کل مجموع مجذورات ماتریس برآورد شده در جامعه محاسبه می­ کند. این شاخص از لحاظ مطلوبیت به ضریب همبستگی شباهت دارد. هر دوی این معیارها بین صفر تا یک، متغیر هستند، گرچه از لحاظ نظری ممکن است منفی باشند (البته نباید چنین اتفاقی بیفتد؛ چرا که حاکی از عدم برازش قطعی مدل با داده­هاست). هر چه AGFI و GFI به عدد یک نزدیکتر باشند، نیکویی برازش مدل با داده ­های مشاهده شده بیشتر است. مقادیر GFI و AGFI در مدل برابر ۹۵/۰ و ۹۱/۰ می­باشد.
معیارهای [۱۵۸] NFI، [۱۵۹] NNFI، CFI [۱۶۰]
شاخص NFI که شاخص بنتلر - بونت هم نامیده می­ شود. بنتلر و بونت (۱۹۸۰) مقادیر برابر یا بزرگتر از ۹/۰ را در مقایسه با مدل صفر، به عنوان شاخص خوبی برای برازندگی مدل‌های نظری توصیه کرده ­اند. شاخص دیگر، شاخص تاکر - لویز است که در بیشتر موارد شاخص نرم برازندگی (NNFI)نامیده می­ شود. این شاخص مشابه NFI است اما برای پیچیدگی مدل جریمه می ­پردازد. چون دامنه این مدل محدود به صفر و یک نیست تفسیر آن نسبت به NFI دشوارتر است. بر پایه قرارداد مقادیر کمتر از ۹/۰ شده مستلزم تجدید نظر در مدل است. شاخص CFI بزرگتر از ۹۰/۰ قابل قبول و نشانه برازندگی مدل است. این شاخص از طریق مقایسه یک مدل به اصطلاح مستقل که در آن بین متغیرها هیچ رابطه­ای نیست با مدل پیشنهادی مورد نظر، مقدار بهبود را نیز می­آزماید. مقادیر این سه معیار در مدل به ترتیب برابر ۹۵/۰، ۹۶/۰ و ۹۷/۰ می­باشد.
۴-۴-۲) تحلیل پایایی
پایایی ابزار اندازه گیری را می‌توان به کمک نرم افزار SPSS اجرا نمود که نرم افزار، خود محاسبات مربوطه را انجام داده و ضریب آلفا را به عنوان خروجی نشان می‌دهد. هر چه ضریب به دست آمده به یک نزدیکتر باشد، بیانگر پایایی بیشتر ابزار سنجش است. در جدول ۴-۷ پایایی پرسشنامه تحقیق محاسبه گردیده است. باید توجه نمود که اگر مقدار بدست آمده برای پایایی بالای ۷۰% باشد ابزار اندازه­ گیری قابل قبول تلقی می­ شود (کلانتری، ۱۳۹۱، ۷۵).
جدول ۴-۷: ضریب آلفای کرونباخ هر یک از متغیرها

 

متغیر تعداد گویه ضریب آلفا
مدیریت ارتباط با مشتری ۳ ۷۰۳/۰
خدمت به مشتری ۳ ۷۱۹/۰
پیشبرد فروش ۳ ۷۳۰/۰
تحقیقات بازار ۲ ۸۲۸/۰
قابلیت بازاریابی ۱۱ ۸۲۸/۰
شدت رقابت ۴ ۷۸/۰
مزیت رقابتی ۳
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...