خط۱ و۳

 

[۰.۰۱۱۶۵ ۰,۲۶۷۶]

 

[۰,۸۶۷۹  ۳,۰۰۸  ]

 

[۱۳,۴۱  ۸,۵۷  ]

 

۱۰۰

 

 

 

جدول ۳-۱: جزییات امپدانس و طول خطوط ارتباطی میان ناحیه ای[۴۵]
۳-۲-۵-معرفی واحدهای تولید شبکه
۳-۲-۵-۱ -واحدهای تولید حرارتی
این واحدها که نقش واحدهای رایج شبکه را دارند، به کمک یک ماشین سنکرون مدل می شوند. شکل ساده ی این واحد تولید سنکرون در شکل ۳-۶ آمده است.
شکل ۳-۴: واحد تولید حرارتی شبکه
همچنن توان نامی واحد های حرارتی را می توان در جدول ۴-۲ مشاهده نمود:

 

 

شماره واحد

 

شماره شین

 

توان نامی

 

 

 

۱

 

۱

 

۳۰۰

 

 

 

۲

 

۳

 

۴۵۰

 

 

 

۳

 

۴

 

۴۵۰

 

 

 

جدول ۳-:۲مقادیر نامی تولید در واحد های حرارتی
۳-۲-۵-۲-مشخصات واحد تولید بادی
واحد تولید بادی که در واقع یک مزرعه بادی است ، شامل ۶۰ توربین بادی با توان ۵/۱ مگاواتبرای هریک ازآنها می باشد،که در مجموع۴۰۰ مگاوات تولید خواهند کرد.دراین نیروگاه از ژنراتورهای القایی دوسو تغذیه[۳۴] استفاده شده است .ژنراتور های القایی دو سو تغذیه که رایج ترین نوع ژنراتورهای بادی هستند ،میرایی نوسانات ضعیف شبکه را افزایش می دهند،از سویی دیگر میرایی نوسانات درون ناحیه ای را کاهش می دهند. مبدل بکار رفته از نوع AC/DC/AC است که یکی مبدل سمت شبکه و دیگری مبدل سمت روتور می باشد و وظیفه تزریق توان را به شبکه به عهده دارند. مبدل ها با مدولاسیون پهنای پالس [۳۵] کنترل می شوند.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
همانطور که قبلا گفته شده بود روش کنترلی تزریق توان در این بخش هم بکار رفته است. بطوریکه کنترلر با تعیین توان مرجع با توجه به میزان انحرافات فرکانسی و مقایسه آن با توان اندازه گیری شده، پالس تولید کرده ومبدل عمل می کند.
لازم به ذکر است سرعت باد ورودی برای این نیروگاه بر اساس داده های واقعی [۴۶] بوده و این مساله نوسان ایجاد شده در فرکانس را تشدید کرده و شرایط شبیه سازی را به حالت واقعی نزدیکتر میسازد.
شکل۳- ۵:بلوک دیگرام واحد تولید بادی
۳-۲-۵-۳-مشخصات واحد تولید خورشیدی
این واحد خورشیدی [۴۷] [۳۶]دارای تولید نامی در حدود ۳۰ مگاوات می باشد. این واحد در شکل۴-۲ مشخص شده و به شین یک متصل است. می دانیم ورودی این واحد مقدار تابش خورشید است. داده های تابش خورشید مورد استفاده برگرفته از مقادیر واقعی می باشد. این نیروگاه، مدل کننده واحد تولید از نوع آرایه ی خورشیدی[۳۷] بوده که به کمک سیستم دنبال کننده ی نقطه توان بهینه [۳۸]موجود، با اندازه گیری پارامترهای مورد نیاز، نقطه کار مناسب که همان نقطه حداکثر توان خروجی سلول خورشیدی است، یافت می کند و در این نقطه باقی می ماند .[۵۰],[۴۹], [۴۸]از آنجا که توان تولید شده از نوع جریان مستقیم [۳۹]می باشد با توجه به این شرایط با اعمال فرمان مناسب و تغییر سیکل کاری به کمک یک پل اینورتری به جریان متناوب سه فاز تبدیل شده و بوسیله مبدل مدولاسیون پهنای پالس[۴۰] ،ولتاژ خروجی سلول خورشیدی به نقطه کارمناسب سوق داده می شود و این توان در شبکه جاری میگردد. در این واحد هدف کنترل کننده پیشنهادی؛ کنترل پالس ورودی به دروازه های[۴۱] مبدل قدرت مدولاسیون پهنای پالس است، که توان تزریقی به شبکه را کنترل می کند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...