نتایج نشان می دهد که برای دانشجویان برخورداری از اعتماد به نفس، ارزش ذاتی و راهبردهای شناختی ارتباط نزدیکی با عملکرد تحصیلی آنان دارد و پیشرفت تحصیلی را برای آنان به ارمغان می آورد.
مقاله - پروژه

 

 

 

آدیمو

 

۲۰۱۲

 

ارتباط بین مدیریت کلاس درس موثر و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

 

بین مهارت ها و تکنیک های مدیریت کلاس اثربخش معلمان با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس فیزیک رابطه معنی دار وجود دارد.

 

 

 

محقق/ محققین

 

سال اجرا

 

عنوان

 

نتیجه

 

 

 

قیاس و احمد

 

۲۰۱۲

 

بر بررسی اثر سبکهای مدیریت کلاس بر عملکرد دانش آموزان

 

نتایج نشان داد که معلمان سبکهای مختلفی برای تصمیم گیری اتخاذ می نمایند. اکثر معلمان برای تصمیمات خود از قبل برنامه ریزی می کنند. معلمان فشارهای خارجی برای تصمیم گیری را نمی پذیرند. تعداد کمی از دانش آموزان فرصت می یابند تا درباره مسائل مربوط به کلاس بحث نمایند. عدم تعادل در ارائه برنامه های مشارکتی در کلاس وجود دارد و معلمان ترجیح می دهند کنترل کلاس را خود بر عهده گیرند و دانش آموزان نمی توانند مشکلات خود را با معلمان مطرح نمایند.

 

 

 

دیجیگیک و استوجیلکوویک

 

۲۰۱۲

 

طراحی پروتکلی برای ارزیابی سبکهای مدیریت معلمان بر اساس سه سبک مداخله گر، غیر مداخله گر و تعامل گرا

 

نتایج نشان داد که مدیریت کلاس یکی از مهمترین فاکتورهای تدریس اثر بخش است و پیدا کردن سبک تدریس خاص و پس از آن تلاش برای بهبود اثر بخشی آن بسیار اهمیت دارد. از این نظر، پروتکل ارائه شده می تواند ابزاری مفید برای روانشناسان، مربیان و مشاوران مدرسه باشد.

 

 

 

رحیمی و اسداللهی

 

۲۰۱۲

 

بررسی جهت گیری مدیریت کلاس معلمان زبان انگلیسی و تاثیر آن بر سبک تدریس آنان

 

اکثر معلمان با توجه به رویکرد مدیریت کلاس خود، مداخله گرا بودند. علاوه بر این نتایج نشان داد که معلمانی که دارای سبک مدیریت مداخله گرا بودند نسبت به غیرمداخله گرایان از فعالیت های آموزشی بیشتری در کلاس درس خود استفاده می کردند.

 

 

 

محقق/ محققین

 

سال اجرا

 

عنوان

 

نتیجه

 

 

 

آزوبوئیک

 

۲۰۱۲

 

مدیریت کلاس درس به عنوان یک استراتژی کنترل برای ترویج کیفیت آموزش

 

کلاس درس مؤثر می تواند به عنوان یک استراتژی کنترل در ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش مورد استفاده قرار گیرد و تمام اجزای محیط مدرسه باید به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر با یکدیگر هماهنگ باشند.

 

 

 

کارشکی

 

۲۰۱۱

 

بررسی رابطه میان برداشت از فعالیت های کلاس درس و یادگیری خود تنظیم

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...