میزان آلفای کرونباخ محاسبه شده

 

۰٫۷۷۳

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه آزمون و تفسیر آن

 

 

 

نتیجه آزمون نشان میدهد که با توجه به اینکه ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده (Alpha= 0.773) بیشتر از ۰٫۷۰ میباشد، میتوان نتیجه گرفت که فرض صفر تأیید میشود و این بدین معنی است که قابلیت اعتماد پرسشنامه تحقیق حاضر در حد قابل قبولی است.

 

 

 

۳-۹-روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها:
برای آزمون تمامی فرضیه های این تحقیق از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون استفاده میشود و همچنین برای بررسی ادعای مبنی بر نرمال بودن توزیع داده‌ها از روش کولموگروف و اسمیرنوف استفاده میگردد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده‌های تحقیق
۴-۱- مقدمه
در این بخش، پژوهشگر برای پاسخگویی به مسأله تدوین شده و یا تصمیمگیری در مورد رد یا تأیید فرضیه یا فرضیاتی که برای تحقیق در نظر گرفته شده است، از روش های مختلف تجزیه و تحلیل استفاده میکند. لذا ذکر این نکته ضروری است که تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده، به تنهایی برای یافتن پاسخ پرسشهای پژوهش کافی نیست، تعبیر و تفسیر این داده ها نیز لازم است. ابتدا باید داده ها را تجزیه و تحلیل نمود و سپس نتایج این تجزیه و تحلیل را مورد تعبیر و تفسیر قرار داد.
اطلاعات لازم برای تحقیق حاضر از پرسشنامه هایی که اعتبار آن مورد آزمون قرار گرفته بود، جمعآوری شد. این اطلاعات با بهره گرفتن از نرمافزار SPSS16 با اعمال آزمونهای آماری مناسب، با توجه به فرضیات تحقیق، تجزیه و تحلیل گردید و در این فصل نتایج گردآوری شده و تجزیه و تحلیلهای صورت گرفته داده ها برمبنای استنباط آماری و به کمک فنون آماری مناسب،به منظور تأیید یا رد فرضیه تحقیق ارائه میشود.
در این بخش به منظور توصیف ویژگیهای نمونه، ابتدا داده های جمعآوری شده با بهره گرفتن از شاخصهای توصیفی آمار، توصیف و سپس با بهره گرفتن از شاخصهای آمار استنباطی به تأیید یا رد فرضیات پرداخته میشود و از این طریق نتایج حاصله از مشاهدات نمونه انتخابی به جامعه تعمیم داده میشود.
۴-۲-تجزیه و تحلیلهای توصیفی
۴-۲-۱-مطالعات جمعیتشناختی نمونه مورد مطالعه
در این بخش به بیان توصیفی مشخصات نمونه آماری با توجه به متغیرهای جنسیت، سن، میزان تحصیلات و سابقه کاری در سازمان مورد مطالعه پرداخته خواهد شد.
۴-۲-۱-۱-مطالعه توصیفی نمونه آماری با توجه به متغیر جنسیت
نمودار زیر و توضیحات متعاقب آن توصیفکننده وضعیت متغیر جنسیت در نمونه آماری مورد مطالعه میباشد.

 

 

نمودار ۴-۱- توزیع فراوانی از نظر جنسیت

 

 

 

بر اساس نتایج:
۶۰٫۲٪ پاسخگویان یعنی ۵۳ نفر از ۸۸ نفر، مرد و ۳۹٫۸ ٪ زن هستند.
۴-۲-۱-۲-مطالعه توصیفی نمونه آماری با توجه به متغیر سن
نمودار زیر و توضیحات متعاقب آن توصیفکننده وضعیت متغیر سن در نمونه آماری مورد مطالعه میباشد.

 

 

نمودار ۴-۱- توزیع فراوانی از نظر سن

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...