مؤلفه

 

میانگین رتبه

 

رتبه

 

 

 

بعد قانونی مسئولیت پذیری اجتماعی

 

۲٫۷۹

 

۲

 

 

 

بعد اقتصادی مسئولیت پذیری اجتماعی

 

۳٫۵۳

 

۱

 

 

 

بعد اخلاقی مسئولیت پذیری اجتماعی

 

۲٫۰۸

 

۳

 

 

 

بعد اجتماعی مسئولیت پذیری اجتماعی

 

۱٫۶۰

 

۴

 

 

 

آماره خی دو آزمون: ۹۳۱/۵۱۶ سطح معناداری: ۰۰۱/۰p<

 

 

 

با توجه به جدول اولویت بندی ۴- ۱۶، با توجه به سطح معناداری کوچکتر از ۰۰۱/۰، اختلاف معناداری بین ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی از لحاظ تأثیرگذاری بر تمکین مالیاتی مؤدیان وجود دارد. با توجه به میانگین رتبه های بدست آمده، بعد اقتصادی در اولویت اول اهمیت قرار می گیرد. سایر مؤلفه های به صورت زیر رتبه بندی می شوند:
بعد اقتصادی ۲٫ بعد قانونی ۳٫ بعد اخلاقی ۴٫ بعد اجتماعی
فصلپنجم:
نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه
شاید یکی از مهمترین بخش های یک تحقیق فصل نتایج و پیشنهادات آن باشد. بیشتر کوشش هایی که در فرایند تحقیق صورت می گیرد در واقع برای دستیابی به نتایج و پیشنهادات تحقیق است، چرا که هدف از انجام تحقیق یافتن راه حل برای مشکلاتی است که وجود دارند و یا در طی تحقیق و پژوهش بروز می کنند و شناسایی می شوند گاهی این مشکلات هزینه و انرژی زیادی در جامعه هدر داده و کارایی و اثربخشی را کاهش می دهند و مانع رسیدن به نتایج مورد نظر و ارزشمند می گردند.
پایان نامه - مقاله - پروژه
در این فصل به نتیجه گیری در مورد یافته های تحقیق در فصل چهارم پرداخته می شود. ابتدا به یافته های پژوهشی و نتیجه های حاصله در موردبررسیرابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت ها و مالیات در اداره کل امور مالیاتی جنوب استان تهران پرداخته می شود. در قسمت بعد پیشنهادات تحقیق که از نتیجه پژوهش بدست آمده ارائه شده و سپس پیشنهادات برای تحقیقات بعدی ارائه می گردد.
فرایند تحقیق
در مراحل نخست تحقیق مطالعات انجام گرفته و تحقیقات پیشین در موردمسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها و عوامل مؤثر بر تمکین مالیاتی مؤدیان مطالعه گردید. بعد از مطالعه کتابخانه ای، بر مبنای مبانی نظری و با همکاری اساتید راهنما، مشاور و خبرگان جهت سنجش متغیرهای تحقیق پرسشنامه ای تدوین گردید. پرسشنامهمذکورشاملسهبخشمیباشد. بخشاولپرسشنامهشاملتوضیحمختصریازبرخیمفاهیموتعاریفتئوریکیوتخصصیجهتایجادوضوحبیشترپاسخدهندگانمیباشد. بخشدومپرسشنامهشاملاطلاعاتشخصی استکهدارایهفت سؤال جنسیت، سن، وضعیت تأهل، تحصیلات، نوع کسب و کار، میزان مالیات دهی سالانه و زمان تحویل اظهارنامهپاسخدهندگانمیباشد. بخشسومشامل ۲۰ سؤال مرتبط با مسئولیت پذیری اجتماعی و ۸ سؤال مربوط به تمکین مالیاتی می باشد. طراحیپرسشنامهدربخشدوم و سومبهصورتبستهطراحیشدهاست. در این پرسشنامه ها برای پاسخگویی از مقیاس درجه بندی پنج گزینه ای طیف لیکرت استفاده گردیده است. پس از جمع آوری پرسشنامه ها، داده های به دست آمده را با بهره گرفتن از نرم افزار spss مورد پالایش و آنالیز قرار دادیم.
نتیجه گیری
نتیجه گیری از فرضیه اصلی
مسئولیت پذیری اجتماعی بر تمکین مالیاتی مؤدیان اداره کل امور مالیاتی جنوب استان تهران تأثیر معناداری دارد.
ضریب همبستگی بدست آمده از جدول ۴-۱۰ (۵۸۷/۰) نشان می دهد که رابطه مثبت و معناداری بین مسئولیت پذیری اجتماعی و تمکین مالیاتی مؤدیان در اداره کل امور مالیاتی جنوب استان تهران وجود دارد. نتایج بدست آمده از برازش مدل رگرسیونی، موجود در جدول ۴-۱۱ نیز نشان داد که مسئولیت پذیری اجتماعی بر تمکین مالیاتی مؤدیان تاثیر معنادار و مثبتی داشته است، در نتیجه فرضیه ی اصلی پژوهش در سطح خطای نوع اول ۰۵/۰ پذیرفته می شود. زیرا سطوح معناداری بدست آمده برای آزمون تحلیل واریانس (معناداری مدل رگرسیونی) و آزمون صفر بودن ضریب رگرسیونی متغیر مسئولیت پذیری اجتماعی هر دو کمتر از ۰۰۱/۰ بوده و ضریب رگرسیونی برآورد شده نیز برابر ۰۳۴/۱ می باشد. ارتباط مثبت بین این دو متغیر بیانگر آنست که هر چه مسئولیت پذیری اجتماعی در سطح بالاتری قرار گیرد، تمکین مالیاتی مؤدیان نیز افزایش خواهد یافت. ضریب تعیین بدست آمده نیز نشان می دهد که از دیدگاه جامعه ی مورد پژوهش مدل برازش شده تا ۷/۹۷ درصد از تغییرات موجود در متغیر تمکین مالیاتی را می تواند پیش بینی کند.
نتایج بدست آمده از این پژوهش با نتایج پژوهش های منصوری (۱۳۸۸)، ایناو و همکاران (۲۰۱۱)، لینگ و همکاران (۲۰۰۹) و اسچولتنز (۲۰۰۹) همسو و با نتیجه پژوهش ماهانی و همکاران (۲۰۰۷) ناهمسو بوده است، که شاید علت آن متفاوت بودن جوامع مورد بررسی باشد.
نتیجه گیری از فرضیه های فرعی
بعد قانونی مسئولیت پذیری اجتماعی بر روی تمکین مالیاتی مؤدیان اداره کل امور مالیاتی جنوب استان تهران تأثیر معناداری دارد.
ضریب همبستگی ۵۶۳/۰ و سطح معناداری کمتر از ۰۰۱/۰، موجود در جدول ۴-۱۰، بیانگر آنست که بعد قانونی مسئولیت پذیری اجتماعی دارای ارتباط مثبت و معناداری با تمکین مالیاتی در جامعه ی مورد پژوهش می باشد. نتایج بدست آمده از برازش مدل رگرسیونی، موجود در جدول ۴-۱۲ نیز نشان دهنده ی آنست که بعد قانونی بر تمکین مالیاتی مؤدیان اداره کل امور مالیاتی جنوب استان تهران تاثیر معنادار و مثبتی داشته است، در نتیجه این فرضیه ی فرعی پژوهش با اطمینان ۹۵ درصد پذیرفته می شود. زیرا سطوح معناداری بدست آمده برای آزمون صفر بودن ضریب رگرسیونی متغیر بعد قانونی و آزمون تحلیل واریانس (معناداری مدل رگرسیونی) هر دو کمتر از ۰۰۱/۰ برآورد شده و ضریب رگرسیونی برآورد شده نیز برابر ۹۸۶/۰ می باشد. ارتباط مثبت بین این دو متغیر بیانگر آنست که ارتقاء بعد قانونی مسئولیت پذیری اجتماعی در جامعه ی مورد پژوهش منجر به ارتقاء سطح تمکین مالیاتی خواهد شد. ضریب تعیین بدست آمده نیز نشان می دهد که مدل برازش شده می تواند تا ۴/۹۷ درصد از تغییرات موجود در متغیر تمکین مالیاتی را پیش بینی کند.
بعد اقتصادی مسئولیت پذیری اجتماعی بر روی تمکین مالیاتی مؤدیان اداره کل امور مالیاتی جنوب استان تهران تأثیر معناداری دارد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...