۰.۷

 

۰و۲۵۰

 

 

 

۰.۶

 

۲۵۰و۰

 

 

 

جدول ۹- نتایج تست تعیین کیفیت میدان تولیدی توسط جفت حلقه کوچک
بر اساس نتایج گزارش شده در جدول ۹ نمودارهای ۳۰ و ۳۱رسم شده است که در آنها بزرگی میدان مغناطیسی تولیدی توسط ” شبیه ساز محیط مغناطیسی ” بر حسب فاصله از مرکز حلقه ها رسم شده است .
در مطالعه جداول فوق و نمودارهای زیر باید درنظر داشت که به دلیل محدودیت دقتی که تسلامتر بر اندازه گیری ها اعمال کرده بود ( تسلامتر مورد استفاده قابلیت سنجش صدم گوس را نداشته است ) ، اعداد بین ۰.۹ تا ۱ یا به ۱ گرد شده اند یا به ۰.۹ .
از سوی دیگر آنچه برای ما از اهمیت برخوردار بوده است محدوده ای است که می توان در آن محدوده ادعا کرد میدان مغناطیسی تولیدی با دقت دهم گوس ؛ یکنواخت مانده است .
پایان نامه - مقاله - پروژه

تصویر ۳۰- نمدار تغییرات بزرگی میدان بر حسب جابجایی روی محور عمود بر خط واصل محور حلقه های کوچک

تصویر ۳۱- نمودار تغییرات بزرگی میدان برحسب جابجایی روی خط واصل محور حلقه های کوچک
بنابر آنچه گزارش شد شدت میدان تولیدی توسط شبیه ساز میدان مغناطیسی در مرکز حلقه ها برابر ۱ گوس بوده است که در نمودارهای ۳۰ و ۳۱ محدوده پایداری آن در دو راستای امتداد و عمود بر محور حلقه ها تعیین شده است . البته با توجه به تقارن فضای کروی بین حلقه ها ، در واقع نمودارهای فوق توصیف کننده محدوده پایداری میدان تولیدی توسط جفت حلقه کوچک در فضای سه بعدی است .
بنابر نموداری که کاملاً با بهره گرفتن از روابط رسم شده است ، شدت میدان مغناطیسی تولیدی توسط حلقه کوچک در فاصله ۱۵ سانتی متری مرکز حلقه ها به ۰.۹۳ گوس باید برسد . این در حالی است که با توجه به نمودار ۳۰ ” شبیه ساز میدان مغناطیسی ” توانسته است شدت میدان مغناطیسی را در فاصله ۱۵ سانتی متری مرکز به شدت ۰.۹ گوس برساند و در این فاصله میدان را با دقت دهم گوس پایدار نگه دارد .
بر اساس نتایج ثبت شده در جدول و نمودار رسم شده با بهره گرفتن از این آزمایش، شبیه ساز میدان مغناطیسی توانسته است تا محدوده ۸ سانتی متر جابجایی در راستای عمود بر محور جفت حلقه کوچک میدان را با شدت ۱ گوس پایدار نگه دارد .

جفت حلقه بزرگ :
برای تولید میدان خالص با شدت ۱ G نیاز به ولتاژ ۸.۴ ولت و جریان ۲.۱۴ آمپر است . به عبارتی بزرگی میدان در مختصات (۰و۰) برابر یک گوس است .

 

 

حرکت در راستای عمود بر محور حلقه ها

 

 

 

حرکت در راستای محور حلقه ها

 

 

 

بزرگی میدان (G)

 

مختصات

 

بزرگی میدان (G)

 

مختصات

 

 

 

۱

 

۰و۱۰

 

۱

 

۱۰و۰

 

 

 

۱

 

۰و۲۰

 

۱

 

۲۰و۰

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...