در نتیجه فرضیه یک رد می شود. به عبارت دیگر فرض صفر تایید می شود و می توان گفت که رابطه مثبت معنی داری بین نگهداری و بکارگیری دانش تمرکز بر مشتریان وجود ندارد.
آزمون فرضیه فرعی دوازدهم
رابطه معناداری میان” نگهداری و بکارگیری دانش” و” آموزش، یادگیری و مشارکت کارکنان ” وجود دارد.
فرض صفر: رابطه معناداری میان” نگهداری و بکارگیری دانش” و” آموزش، یادگیری و مشارکت کارکنان ” وجود ندارد.
فرض یک: رابطه معناداری میان” نگهداری و بکارگیری دانش” و” آموزش، یادگیری و مشارکت کارکنان ” وجود دارد.
جدول شماره ۵۲-۴. شاخص های برازش مدل ساختاری فرضیه فرعی دوازدهم.

 

متغیر مستقل متغیر وابسته ضریب مسیر T-Value نتیجه
نگهداری و بکارگیری دانش آموزش،‌ یادگیری و مشارکت کارکنان ۰.۳۲ ۲.۳۹ تایید

با توجه به جدول فوق مقدار ضریب مسیر ۰.۳۲ می باشد و مقدار ضریب معنی داری ۲.۳۹ می باشد که این مقدار بیشتر از ۱.۹۶ می باشد. در نتیجه فرضیه تایید میشود.
به عبارت دیگر فرض صفر رد می شود و می توان گفت که رابطه مثبت معنی داری بین نگهداری و بکارگیری دانش آموزش،‌ یادگیری و مشارکت کارکنان وجود دارد.
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
مقدمه
در پایان هر فعالیت تحقیق محقق پس از آزمون سوالات یا فرضیات بایستی نتایج کار خود را ارائه دهد. نتایج حاصل از سوالات یا فرضیات نیز پایه‌هایی هستند که پیشنهادات بر اساس آن شکل می‌گیرند. بنابراین یک قسمت مهم تحقیق که در واقع می‌تواند راهی برای تبدیل نظریات به عمل برای موفقیت در آینده باشد نتیجه گیری‌های صحیح و پیشنهادات مربوط و مناسب است. نتیجه گیری‌هایی که بر اساس تحلیل‌های صحیح ارائه شده باشد می‌تواند مشکلات موجود بر سر راه سازمان را که تحقیق به آن منظور طراحی شده است بر طرف نماید. هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین مدیریت دانش با مدیریت کیفیت جامع در شرکت های بیمه خصوصی با ده سال سابقه فعالیت در صنعت بیمه کشور بود. بدین منظور، ۱۴۵ نفر از کارکنان ۸ شرکت با سابقه مذکور به طور تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه های مدیریت کیفیت جامع و مدیریت دانش بود که در اختیار آزمودنی های پژوهش قرار گرفت. توضیحات لازم در مورد سوالات و نحوه پاسخ دهی به این پرسشنامه ها در هنگام توزیع آنها به آزمودنی ها ارائه شد. برای تجزیه و تحلیل آماری داده ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره استفاده شد. همچنین به منظور آزمون کمی مدل نظری فرض شده به وسیله ی پژوهشگر از مدل معادلات ساختاری استفاده شد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
در این فصل از پژوهش نتایج به صورت خلاصه در قالب سه بخش، نتایج تحقیق (شامل نتایج تجربی تحقیق و نتایج استنباطی تحقیق)، بحث و بررسی و پیشنهادات بیان خواهد شد.
۱-۵ نتایج تحقیق
در این بخش ابتدا نتایج تجربی و سپس نتایج تحلیلی (استنباطی) تحقیق ارائه می گردد. در ادامه با توجه به یافته های حاصل از معادلات ساختاری به ترسیم مدل مبتنی بر یافته های تحقیق پرداخته میشود. در پایان به منظور بررسی همه جانبه نتایج حاصل از تحقیق به مقایسه مدل مذکور با مدل مفهومی تحقیق و تطبیق یافته های تحقیق با ادبیات و پیشینه تحقیق میپردازیم.
۱-۱-۵ نتایج تجربی تحقیق
طبق یافته های این تحقیق ۲/۳۵% از کارکنان بیمه در رده سنی بین ۲۵ تا ۲۹ سال با بیشترین فراوانی قرار داشته اند. پس از آن به ترتیب ۱/۳۳% بین ۳۰ تا ۳۴ سال، ۱/۲۲% نیز بین ۳۵ تا ۳۹ سال بوده اند. به عبارت دیگر ۳/۹۹% از پاسخگویان مورد مطالعه این تحقیق کمتر از ۴۴ سال (بین ۲۰ تا ۴۴ سال) داشته اند.
همچنین ۳/۵۹% از نمونه آماری این تحقیق را زنان با بیشترین فراوانی و۷/۴۰% الباقی را مردها تشکیل داده اند. به عبارت دیگر ترکیب جنسی اغلب کارکنان مورد مطالعه این تحقیق را زنان تشکیل داده اند.
۶/۷۸% از نمونه آماری این تحقیق شامل افراد با تحصیلات لیسانس با بیشترین فراوانی بوده است. سپس۳۱% با تحصیلات فوق لیسانس بوده اند و ۶/۳۶% از پاسخ دهندگان مورد نظر با بیشترین فراوانی دارای بیشتر از ۲۰سال سابقه کار بوده اند.
سپس۱/۳۴% کمتر از ۱۰ سال و ۳/۲۹% نیز بین ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه خدمت داشته اند. بنابراین اغلب کارکنان این تحقیق (۴/۶۳%) شامل افراد با سابقه کمتر از ۲۰ سال بوده است.
۲-۱-۵ نتایج استنباطی تحقیق
در این بخش به بررسی روابط میان متغیرهای پژوهش با بهره گرفتن از ضریب معناداری حاصل از آزمون معادلات ساختاری پرداخته میپردازیم.
فرضیه اصلی این تحقیق این بود که میان مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع رابطه وجود دارد. در ادامه خلاصه نتایج حاصل از آزمون فوق ارائه شده است:
جدول شماره ۱-۵. نتایج فرضیه ها.

 

مسیر های مدل معادلات ساختاری ضرایب مسیر ضرایب معنی داری (T-Value) نتیجه
MD -> MK فرضیه اصلی
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...