جدول کامل مربوط به رگرسیون مورد نظر به صورت زیر است:
جدول (۲ـ۵) آزمون رگرسیون (آزمون t) تأثیر میزان استفاده از اینترنت بر نگرش فرهنگی روحانیون

 

ضرایب مقدار ضرایب انحراف استاندارد ضریب آمارهی آزمون (t) مقدار معنی داری
ضریب ثابت ۹۴/۹۵ ۵۲/۳ ۲۵۴/۲۷ ۰/۰
ضریب متغیر مستقل ۵۳۴/۰- ۲۶۸/۰ ۹۹۷/۱- ۰۴۷/۰

با توجه به ضریب منفی به دست آمده در خط رگرسیونی می‌توان گفت که افزایش عددی متغیر مستقل x1 باعث کاهش عددی متغیر وابسته (Y) میشود و کاهش مقدار عددی متغیر مستقل x(باعث افزایش مقدار عددی متغیر وابسته (Y) میشود.
از آن جا که در متغیر x1 عدد ۱ نمایان‌گر استفادۀ زیاد و عدد ۲ نمایان‌گر استفادۀ کم از اینترنت است، و هم‌چنین در متغیر وابسته نیز مقدار عددی ۱ نمایندۀ نگرش فرهنگی سنت‌گرا و عدد ۲ نمایندۀ نگرش فرهنگی نوگرا تعریف شده است، بنابراین هر چه قدر استفادۀ از اینترنت زیادتر شود (مقدار عددی xکاهش می‌یابد)، باعث افزایش نوگرایی در نگرش فرهنگی روحانیون (افزایش مقدار عددی متغیر وابسته) میشود.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
میزان ضریب تعیین به دست آمده در این رگرسیون ۰۱۲/۰ است که نشان می‌دهد تنها ۲/۱ درصد تغییرات ایجاد شده در نگرش فرهنگی روحانیون، مربوط به بُعد میزان استفاده از اینترنت (X1) می‌باشد.
۳ـ۲ـ۴ـ تأثیر «نوع محتوای مورد استفاده در اینترنت» بر نگرش فرهنگی روحانیون
متغیر محتوای استفاده از اینترنت (X2)در دو سطح «استفادۀ خارج از چارچوب» (با مقدار عددی ۱) و «استفادۀ در چارچوب» (با مقدار عددی ۲) تعریف شده است. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، متغیر وابسته (Y) نیز در دو سطح نگرش فرهنگی «سنت‌گرا» (با مقدار عددی ۱) و نگرش فرهنگی «نوگرا» (با مقدار عددی ۲) تعریف شده است. حال با بهره گرفتن از رگرسیون، تاثیر محتوای استفاده از اینترنت بر طرز فکر روحانیون بررسی می‌شود.
پس از انجام آزمون، خط رگرسیون مورد نظر به صورت زیر به دست می‌آید:
Y=23/97 – ۹۸/۰ x2
همچنین آزمون صفر بودن ضرایب رگرسیونی در سطح معنی داری ۰٫۰۵ معنی‌دار شده است که مقدار معنیداری برابر با ۰/۰ و مقدار آمارهی t برابر با ۷۱/۳ - است.
جدول کامل مربوط به رگرسیون مورد نظر به صورت زیر است:
جدول (۳ـ۵) آزمون رگرسیون (آزمون t) تأثیر محتوای مورد استفاده بر نگرش فرهنگی روحانیون

 

ضرایب مقدار ضرایب انحراف استاندارد ضریب آمارهی آزمون (t) مقدار معنی داری
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...