بهره­وری

 

۳۹۰

 

۵۰/۱

 

۰۰/۴

 

۰۱۳/۳

 

۴۰۵/۰

 

۱۶۵/۰

 

 

 

قابلیت سودهی

 

۳۹۰

 

۶۰/۱

 

۵۰/۴

 

۰۲۱/۳

 

۳۸۸/۰

 

۱۱۵/۰

 

 

 

جدول ‏۴‑۵- آمار توصیفی مربوط به عملکرد سازمانی
آمار استباطی
در ادامه این فصل به بیان و تحلیل آمار استنباطی می­پردازیم. در بسیاری از اوقات پژوهشگر ممکن است علاقه­مند به آگاهی از رابطه بین دو متغیراست یا تفاوت­های یک متغیر بین گروه ­های فرعی مختلف را می­خواهد در نظر بگیرد یا اینکه چگونه متغیر مستقل ممکن است بر روی متغیر وابسته تاثیر بگذارد در درجه اهمیت­اش قرار می­گیرد در این صورت روی به آمار استنباطی می ­آورد(حسن دانایی فرد و همکاران، ۱۳۹۱).
در این پایان نامه به بررسی همبستگی بین متغیرهای وابسته و مستقل و همچنین به تحلیل عاملی این متغیرها خواهیم پرداخت.
تحلیل عاملی
تحلیل عاملی یکی از فنون پیشرفته آماری چند متغیری است. از این روش آماری به منظور تامین اهداف پژوهشی مانند اعتبارسازی مقیاس­ها، تشخیص خرده مقیاس­ها، فرضیه­سازی و مدل­سازی استفاده می­ شود، همچنین امکان اجرای سایر روش­های پیشرفته آماری مانند رگرسیون چند متغیری و معادلات ساختاری را فراهم می­ کند.
تحلیل عاملی روشی است که با کشف ساختار یک مجموعه از متغیرها و کاهش آن‏ها به تعداد محدود متغیرهایی اساسی­تر یعنی «عامل» سروکار دارد. بر مبنای تحلیل عاملی دسته­بندی متغیرها بگونه­ای است که در نهایت به دو یا چند عامل از مجموعه متغیرها، طبقه ­بندی می­گردند. به عبارت دیگر متغیرهای مورد استفاده در تحقیق بر اساس صفات مشترک­شان به دو یا چند دسته طبقه ­بندی شده و این دسته­ها را عامل می­نامیم. پس از آن روابط بین عامل­ها محاسبه می­ شود و در هر عامل نیز روابط بین متغیرهایی که هدف اصلی تحقیق است، نیز محاسبه می­گردد. بنابراین هر عامل را می­توان متغیری ساختگی یا فرضی در نظر گرفت که از ترکیب چند متغیر شبیه به هم ساخته شده است.
پایان نامه - مقاله - پروژه
در پژوهش حاضر از تحلیل عاملی اکتشافی، به منظور گروه­بندی کردن متغیرهایی که همبستگی درونی دارند، استفاده شده است. اغلب این تحلیل در مراحل اولیه تحقیق انجام می­گیرد. منابع و متون معتبر درباره اندازه نمونه برای تحلیل عاملی معتقدند که در تحلیل عاملی نسبت متغیر به آزمودنی باید ۱ به ۵ یا ۱ به ۱۰ باشد، بنابراین اندازه نمونه ­ای که در این مطالعه در نظر گرفته شده است(۳۹۰ نفر) برای تحلیل مناسب است.
در این پژوهش برای بررسی مناسب بودن داده‌ها برای تحلیل عاملی از دو آزمون مقدماتی استفاده شد. معیار کفایت نمونه برداری (KMO) و آزمون کرویت بارتلت است. شرط انجام یک تحلیل عاملی صحیح این است که مقدار KMO، ۶/۰ و بالاتر باشد. نتایج KMO و آزمون بارتلت در جدول۶-۴ آمده است.

 

 

KMO and Bartlett’s Test

 

 

 

Kaiser-Meyer-Olkin Measure of Sampling Adequacy.

 

.۷۱۰

 

 

 

Bartlett’s Test of Sphericity

 

Approx. Chi-Square

 

۱۶۱۴٫۳۶۹

 

 

 

Df

 

۶۶

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...