دانلود پروژه های پژوهشی در رابطه با بررسی رابطه بین مدیریت ارتباط با مشتریان و بازاریابی رابطه ... |
(۴-۲)
در معادله سوم، جنبههای مشتری عملکرد تجاری به عنوان متغیر وابسته و بازاریابی رابطهمند ، به عنوان متغیر مستقل گزارش گردیده است.
(۴-۳)
در معادله چهارم، جنبههای فرایند داخلی عملکرد تجاری به عنوان متغیر وابسته و بازاریابی رابطهمند ، به عنوان متغیر مستقل گزارش گردیده است.
(۴-۴)
و در معادله پنجم، جنبههای یادگیری و رشد عملکرد تجاری به عنوان متغیر وابسته و بازاریابی رابطهمند ، به عنوان متغیر مستقل گزارش گردیده است.
(۴-۵)
۴-۲-۴- بررسی فرضیه های تحقیق
در این بخش براساس نتایج دو حالت تخمین استاندارد و ضرایب t، برای هر یک از فرضیه های پژوهش در سطح معنی داری کمتر از ۰۵/۰ و با اطمینان ۹۵ نتایج زیر حاصل گردیده است.
فرضیه ۱ در هتلها پیادهسازی خدمات اینترنتی در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری با بازاریابی رابطهمند ارتباط دارد.
ضریب معناداری این مسیر ۶۸/۰ بوده است، بنابراین این فرضیه رد می شود. یعنی پیاده سازی خـدمات اینترنتی در سیستم مدیریت ارتباط با مشتـری رابطه ای با بازاریابی رابطهمند ندارد. با توجّه به تخمین استاندارد مدل، ضریب بتای استاندارد این مسیر ۰۶/۰ بوده که تأثیر پیادهسازی خدمات اینترنتی در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری بر بازاریابی رابطهمند را تایید نمی کند.
فرضیه ۲ در هتلها پیادهسازی حمایت از مشتری در سیستم مدیریتارتباطبامشتری با بازاریابی رابطهمند ارتباط دارد.
ضریب معناداری این مسیر۹۰/۴ بوده است، بنابراین این فرضیه تأیید میگردد. یعنی پیاده سازی حمایت از مشتری در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری تاثیر مثبتی بر بازاریابی رابطهمند دارد. با توجّه به تخمین استاندارد مدل، ضریب بتای استاندارد این مسیر ۵۴/۰ میباشد که بیانگر تأثیر مستقیم و مثبت پیاده سازی حمایت از مشتری در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری بر بازاریابی رابطهمند است. ضریب تعیین این مسیر نیز ۳۲/۰ بوده است. بدین معنی که ۳۲ درصد از تغییرات بازاریابی رابطهمند توسط پیاده سازی حمایت از مشتری در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری توضیح داده می شود.
فرضیه ۳ در هتلها پیادهسازی حمایت از بازاریابی در سیستم مدیریتارتباطبامشتری با بازاریابی رابطهمند ارتباط دارد.
ضریب معناداری این مسیر۶۴/۳ بوده است، بنابراین این فرضیه تأیید میگردد. یعنی پیاده سازی حمایت از مشتری در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری تاثیر مثبتی بر بازاریابی رابطهمند دارد. با توجّه به تخمین استاندارد مدل، ضریب بتای استاندارد این مسیر ۴۱/۰ میباشد که بیانگر تأثیر مستقیم و مثبت پیاده سازی حمایت از بازاریابی در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری بر بازاریابی رابطهمند است. ضریب تعیین این مسیر نیز ۱۹/۰ بوده است. بدین معنی که ۱۹ درصد از تغییرات بازاریابی رابطهمند توسط پیاده سازی حمایت از بازاریابی در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری توضیح داده می شود.
فرضیه ۴ در هتلها بازاریابی رابطهمند با جنبههای مالی عملکرد تجاری ارتباط دارد.
ضریب معناداری این مسیر ۱۶/۵ میباشد، بنابراین این فرضیه تأیید میگردد. یعنی بازاریابی رابطه مند تاثیر مثبتی بر جنبه های مالی عملکرد تجاری دارد. با توجّه به تخمین استاندارد مدل، ضریب بتای استاندارد این مسیر ۶۷/۰ میباشد که بیانگر تأثیر مستقیم و مثبت بازاریابی رابطه مند بر جنبه های مالی عملکرد تجاری است. ضریب تعیین این مسیر نیز ۴۵/۰ میباشد. بدین معنی که ۴۵ درصد از تغییرات جنبه های مالی عملکرد تجاری توسط بازاریابی رابطه مند توضیح داده می شود.
فرضیه ۵ در هتلها بازاریابی رابطهمند با جنبههای مشتری عملکرد تجاری ارتباط دارد.
ضریب معناداری این مسیر۷۰/۵ میباشد، بنابراین این فرضیه تأیید میگردد. یعنی بازاریابی رابطه مند تاثیر مثبتی بر جنبه های مشتری از عملکرد تجاری دارد. با توجّه به تخمین استاندارد مدل، ضریب بتای استاندارد این مسیر ۷۱/۰ میباشد که بیانگر تأثیر مستقیم و مثبت بازاریابی رابطه مند بر جنبه های مشتری از عملکرد تجاری است. ضریب تعیین این مسیر ۵۰/۰ میباشد. بدین معنی که ۵۰ درصد از تغییرات جنبه های مشتری عملکرد تجاری توسط بازاریابی رابطه مند توضیح داده می شود.
فرضیه ۶ در هتلها بازاریابی رابطهمند با جنبههای فرایند داخلی عملکرد تجاری ارتباط دارد.
ضریب معناداری این مسیر ۶۷/۵ میباشد، بنابراین این فرضیه تأیید میگردد. یعنی بازاریابی رابطه مند تاثیر مثبتی بر جنبه های فرایند داخلی عملکرد تجاری دارد. با توجّه به تخمین استاندارد مدل، ضریب بتای استاندارد این مسیر ۷۹/۰ میباشد که بیانگر تأثیر مستقیم و مثبت بازاریابی رابطه مند بر جنبه های فرایند داخلی عملکرد تجاری است. ضریب تعیین این مسیر نیز ۶۲/۰ میباشد. بدین معنی که ۶۲ درصد از تغییرات جنبه های فرایند داخلی عملکرد تجاری توسط بازاریابی رابطه مند توضیح داده می شود که میزان قابل تاملی است.
فرضیه ۷ در هتلها بازاریابی رابطهمند با جنبههای یادگیری و رشد عملکرد تجاری ارتباط دارد.
ضریب معناداری این مسیر ۴۰/۶ میباشد، بنابراین این فرضیه تأیید میگردد. یعنی بازاریابی رابطهمند تاثیر مثبتی بر جنبه های یادگیری و رشد عملکرد تجاری دارد. با توجّه به تخمین استاندارد مدل، ضریب بتای استـاندارد این مسیر ۸۵/۰ میباشد که بیانگـر تأثیر مستقیم و مثبت بازاریـابی رابطه منـد بر جنبه های یادگیری و رشد عملکرد تجاری است. ضریب تعیین این مسیر نیز ۷۳/۰ میباشد. بدین معنی که ۷۳ درصد از تغییرات جنبه های یادگیری و رشد عملکرد تجاری توسط بازاریابی رابطه مند توضیح داده می شود که میزان قابل توجهی است.
۴۱/۰
(۶۴/۳)
۵۴/۰
(۹۰/۴)
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1400-08-02] [ 05:39:00 ق.ظ ]
|