(۴-۲)

 

 

 

 

 

در معادله سوم، جنبه‌های مشتری عملکرد تجاری به عنوان متغیر وابسته و بازاریابی رابطه‌مند ، به عنوان متغیر مستقل گزارش گردیده است.

 

 

(۴-۳)

 

 

 

 

 

در معادله چهارم، جنبه‌های فرایند داخلی عملکرد تجاری به عنوان متغیر وابسته و بازاریابی رابطه‌مند ، به عنوان متغیر مستقل گزارش گردیده است.

 

 

(۴-۴)

 

 

 

 

 

و در معادله پنجم، جنبه‌های یادگیری و رشد عملکرد تجاری به عنوان متغیر وابسته و بازاریابی رابطه‌مند ، به عنوان متغیر مستقل گزارش گردیده است.

 

 

(۴-۵)

 

 

 

 

 

۴-۲-۴- بررسی فرضیه های تحقیق
در این بخش براساس نتایج دو حالت تخمین استاندارد و ضرایب t، برای هر یک از فرضیه ­های پژوهش در سطح معنی داری کمتر از ۰۵/۰ و با اطمینان ۹۵ نتایج زیر حاصل گردیده است.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
فرضیه ۱ در هتل‌ها پیاده‌سازی خدمات اینترنتی در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری با بازاریابی رابطه‌مند ارتباط دارد.
ضریب معناداری این مسیر ۶۸/۰ بوده است، بنابراین این فرضیه رد می­ شود. یعنی پیاده سازی خـدمات اینترنتی در سیستم مدیریت ارتباط با مشتـری رابطه ای با بازاریابی رابطه­مند ندارد. با توجّه به تخمین استاندارد مدل، ضریب بتای استاندارد این مسیر ۰۶/۰ بوده که تأثیر پیاده­سازی خدمات اینترنتی در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری بر بازاریابی رابطه­مند را تایید نمی کند.
فرضیه ۲ در هتل‌ها پیاده‌سازی حمایت از مشتری در سیستم مدیریت‌ارتباط‌با‌مشتری با بازاریابی رابطه‌مند ارتباط دارد.
ضریب معناداری این مسیر۹۰/۴ بوده است، بنابراین این فرضیه تأیید می­گردد. یعنی پیاده سازی حمایت از مشتری در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری تاثیر مثبتی بر بازاریابی رابطه­مند دارد. با توجّه به تخمین استاندارد مدل، ضریب بتای استاندارد این مسیر ۵۴/۰ می­باشد که بیانگر تأثیر مستقیم و مثبت پیاده سازی حمایت از مشتری در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری بر بازاریابی رابطه­مند است. ضریب تعیین این مسیر نیز ۳۲/۰ بوده است. بدین معنی که ۳۲ درصد از تغییرات بازاریابی رابطه­مند توسط پیاده سازی حمایت از مشتری در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری توضیح داده می­ شود.
فرضیه ۳ در هتل‌ها پیاده‌سازی حمایت از بازاریابی در سیستم مدیریت‌ارتباط‌با‌مشتری با بازاریابی رابطه‌مند ارتباط دارد.
ضریب معناداری این مسیر۶۴/۳ بوده است، بنابراین این فرضیه تأیید می­گردد. یعنی پیاده سازی حمایت از مشتری در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری تاثیر مثبتی بر بازاریابی رابطه­مند دارد. با توجّه به تخمین استاندارد مدل، ضریب بتای استاندارد این مسیر ۴۱/۰ می­باشد که بیانگر تأثیر مستقیم و مثبت پیاده سازی حمایت از بازاریابی در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری بر بازاریابی رابطه­مند است. ضریب تعیین این مسیر نیز ۱۹/۰ بوده است. بدین معنی که ۱۹ درصد از تغییرات بازاریابی رابطه­مند توسط پیاده سازی حمایت از بازاریابی در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری توضیح داده می­ شود.
فرضیه ۴ در هتل‌ها بازاریابی رابطه‌مند با جنبه‌های مالی عملکرد تجاری ارتباط دارد.
ضریب معناداری این مسیر ۱۶/۵ می­باشد، بنابراین این فرضیه تأیید می­گردد. یعنی بازاریابی رابطه مند تاثیر مثبتی بر جنبه های مالی عملکرد تجاری دارد. با توجّه به تخمین استاندارد مدل، ضریب بتای استاندارد این مسیر ۶۷/۰ می­باشد که بیانگر تأثیر مستقیم و مثبت بازاریابی رابطه مند بر جنبه های مالی عملکرد تجاری است. ضریب تعیین این مسیر نیز ۴۵/۰ می­باشد. بدین معنی که ۴۵ درصد از تغییرات جنبه های مالی عملکرد تجاری توسط بازاریابی رابطه مند توضیح داده می­ شود.
فرضیه ۵ در هتل‌ها بازاریابی رابطه‌مند با جنبه‌های مشتری عملکرد تجاری ارتباط دارد.
ضریب معناداری این مسیر۷۰/۵ می­باشد، بنابراین این فرضیه تأیید می­گردد. یعنی بازاریابی رابطه مند تاثیر مثبتی بر جنبه های مشتری از عملکرد تجاری دارد. با توجّه به تخمین استاندارد مدل، ضریب بتای استاندارد این مسیر ۷۱/۰ می­باشد که بیانگر تأثیر مستقیم و مثبت بازاریابی رابطه مند بر جنبه های مشتری از عملکرد تجاری است. ضریب تعیین این مسیر ۵۰/۰ می­باشد. بدین معنی که ۵۰ درصد از تغییرات جنبه های مشتری عملکرد تجاری توسط بازاریابی رابطه مند توضیح داده می­ شود.
فرضیه ۶ در هتل‌ها بازاریابی رابطه‌مند با جنبه‌های فرایند داخلی عملکرد تجاری ارتباط دارد.
ضریب معناداری این مسیر ۶۷/۵ می­باشد، بنابراین این فرضیه تأیید می­گردد. یعنی بازاریابی رابطه مند تاثیر مثبتی بر جنبه های فرایند داخلی عملکرد تجاری دارد. با توجّه به تخمین استاندارد مدل، ضریب بتای استاندارد این مسیر ۷۹/۰ می­باشد که بیانگر تأثیر مستقیم و مثبت بازاریابی رابطه مند بر جنبه های فرایند داخلی عملکرد تجاری است. ضریب تعیین این مسیر نیز ۶۲/۰ می­باشد. بدین معنی که ۶۲ درصد از تغییرات جنبه های فرایند داخلی عملکرد تجاری توسط بازاریابی رابطه مند توضیح داده می­ شود که میزان قابل تاملی است.
فرضیه ۷ در هتل‌ها بازاریابی رابطه‌مند با جنبه‌های یادگیری و رشد عملکرد تجاری ارتباط دارد.
ضریب معناداری این مسیر ۴۰/۶ می­باشد، بنابراین این فرضیه تأیید می­گردد. یعنی بازاریابی رابطه­مند تاثیر مثبتی بر جنبه های یادگیری و رشد عملکرد تجاری دارد. با توجّه به تخمین استاندارد مدل، ضریب بتای استـاندارد این مسیر ۸۵/۰ می­باشد که بیانگـر تأثیر مستقیم و مثبت بازاریـابی رابطه منـد بر جنبه های یادگیری و رشد عملکرد تجاری است. ضریب تعیین این مسیر نیز ۷۳/۰ می­باشد. بدین معنی که ۷۳ درصد از تغییرات جنبه های یادگیری و رشد عملکرد تجاری توسط بازاریابی رابطه مند توضیح داده می­ شود که میزان قابل توجهی است.
۴۱/۰
(۶۴/۳)
۵۴/۰
(۹۰/۴)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...