۴-۱- مقدمه
تجزیه وتحلیل داده ها فرآیندی چند مرحله است که از طریق بکارگیری ابزارهای جمع آوری درنمونه)جامعه(آماری فراهم آمده اند، خلاصه، کدبندی و دسته بندی و در نهایت پردازش می شوند تا زمینه برقراری انواع تحلیل ها و ارتباط ها بین این داده ها به منظور آزمون فرضیه ها فراهم آید. در واقع تحلیل اطلاعات شامل سه عملیات اصلی می باشد: ابتدا شرح وآاماده سازی داده های لازم برای آزمون فرضیه ها، سپس تحلیل روابط میان متغیرها، ودر نهایت مقایسه نتایج مشاهده شده با نتایجی که فرضیه ها انتظارداشتند )کامپنهود و دیگران،۱۳۸۷). در این فرایند داده ها هم از لحاظ مفهومی و هم از لحاظ تجربی پالایش می شوند و تکنیک های گوناگون آماری نقش بسزایی در استنتاج هاو تعمیم ها به عهده دارند. برای بررسی صحت و سقم فرضیات برای هر نوع تحقیق از اهمیت خاصی برخوردار است.داده های خام با بهره گرفتن از نرم افزار آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و پس از پردازش به شکل اطلاعات در اختیاراستفاده کنندگان قرار می گیرند. برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده آمارتحلیلی به دو صورت آمار توصیفی و استنباطی مطرح می گردد.در ابتدا با بهره گرفتن از آمار توصیفی ،شناختی از وضعیت و ویژگی های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان حاصل شده و در ادامه در آمار استنباطی این تحقیق به بررسی روابط علی بین متغیرهای موجود درمدل مفهومی تحقیق پرداخته شد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
۴-۲- آمار توصیفی
در این بخش به تشریح آمارتوصیفی افراد پاسخ دهنده به پرسشنامه در جامعه آماری که متغیرهایی چون جنسیت، سن ،وضعیت تحصیلی، وضعیت شغلی، وضعیت تاهل ودرآمدخانواده می باشد، پرداخته شده است.
۴-۲-۱- جدول فراوانی مشخصات پاسخگویان
جنسیت
جدول ۴-۱: توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه بر حسب جنسیت

 

 

جنسیت

 

فراوانی

 

درصد

 

 

 

مرد

 

۱۶۹

 

۵۶.۳۳

 

 

 

زن

 

۱۳۱

 

۴۳.۶۷

 

 

 

کل

 

۳۰۰

 

۱۰۰

 

 

 

همانطور که جدول فوق نشان می دهد،۱۶۹ نفراز افراد مورد مطالعه مرد بوده که این رقم معادل ۵۶.۳۳ درصد است و۱۳۱نفر زن که معادل ۴۳.۶۷ درصد می باشد.
نمودار ۴-۱: توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه بر حسب جنسیت
سن
جدول ۴-۲: توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه بر حسب سن

 

 

سن

 

فراوانی

 

درصد

 

 

 

زیر ۳۰ سال

 

۶۶

 

۲۲

 

 

 

۴۰-۳۱

 

۹۸

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...