همانطور که در جدول (۲۹-۴) مشاهده می شود با فرض پذیرش مقدار حد وسط به بالا در هنگام استفاده از آزمون t تک نمونه ساختار در سطح ۰۵/۰ معنادار بدست آمد، بنابراین یافته ها نشان می دهد هوش رقابتی در سطح مطلوبی قرار دارد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
۴-۳-۸- نتایج آزمون فریدمن
جهت اولویت بندی میزان تاثیر ابعاد متغیر مستقل (هوش رقابتی) بر متغیر وابسته (فروش محصولات بیمه ای) در جامعه مورد پژوهش از آزمون فریدمن استفاده شده است که در جدول (۳۰-۴) نشان داده شده است، می توان اولویت هر کدام از ابعاد چهارگانه متغیر هوش رقابتی را بدین شرح بیان نمود که بعد آگاهی از رقبا با Mean Rank برابر با ۴۶/۴ در اولویت اول (بیشترین تاثیر)، بعد آگاهی از راهبردها و مسائل اجتماعی با Mean Rank برابر ۳۹/۴ در اولویت دوم، بعد آگاهی از فناوری با Mean Rank برابر با ۷۵/۲ در اولویت سوم و بعد آگاهی از بازار به Mean Rank برابر با ۴۰/۲ در اولویت چهارم قرار دارد.
جدول (۳۳-۴): اولویت بندی تاثیر ابعاد هوش رقابتی بر فروش محصولات بیمه ای

 

رتبه مولفه Mean Rank
۱ آگاهی از رقبا ۴۶/۴
۲ آگاهی از راهبردها ۳۹/۴
۳ آگاهی از فناوری ۷۵/۲
۴ آگاهی از بازار ۴۰/۲

فصل پنجم:
بحث و نتیجه گیری
۱-۵- مقدمه
شاید یکی از مهمترین بخش های یک تحقیق فصل نتایج و پیشنهادات آن باشد. بیشتر کوشش هایی که در فرایند تحقیق صورت می گیرد در واقع برای دستیابی به نتایج و پیشنهادات تحقیق است، چرا که هدف از انجام تحقیق یافتن راه حل برای مشکلاتی است که وجود دارند و یا در طی تحقیق و پژوهش بروز می کنند و شناسایی می شوند گاهی این مشکلات هزینه و انرژی زیادی در جامعه هدر داده و کارایی و اثربخشی را کاهش می دهند و مانع رسیدن به نتایج مورد نظر و ارزشمند می گردند. فصل حاضر به بحث ونتیجه گیری وارائه پیشنهادات پیرامون یافته های تحقیق اختصاص دارد.دراین فصل ابتدا خلاصه ونتایج کلی تحقیق همراه با یافته های سوالات پژوهش ارائه می شود.درپایان پیشنهادهایی مبنی بر یافته های تحقیق وهمچنین برای تحقیقات آینده ارائه خواهد شد.
۲-۵- نتایج پژوهش
۱-۲-۵- نتایج توصیفی پژوهش
براساس نتایج توصیفی پژوهش بیشترپاسخ دهندگان به پرسشنامه های پژوش مرد هستند.
گروه سنی ۳۱تا۴۰سال دارای بیشترین فراوانی و۵۳ نفر از افراد نمونه پژوهشی دارای مدرک تحصیلی لیسانس هستند که این تعداد ۵/۴۶ درصد کل نمونه پژوهشی را به خود اختصاص می دهند.
۶۰ نفر از افراد نمونه پژوهشی بین ۵ تا ۱۰ سال سابقه خدمت دارند که این تعداد ۶/۵۲ درصد کل نمونه پژوهشی می باشد.
۳-۵- نتایج استنباطی پژوهش
۱-۳-۵- نتیجه گیری فرضیه اصلی
فرضیه اصلی به دنبال بررسی تاثیر هوش رقابتی بر فروش محصولات بیمه ای نمایندگان فروش بیمه ایران استان کرمانشاه است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...