ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی درباره :بررسی تاثیر خدمات الکترونیکی بر داده های تحلیلی کسب وکار کارکنان ... |
/۰۴۸
۵/۹۳۹
***
/۳۶۷
User.sat
<—
E.Service
/۹۸۲
/۰۲۸
۳۴/۹۰۰
***
۱/۰۱۶
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادها
۵-۱ مقدمه
با توجه به مطالب بیانشده در فصول قبلی تحقیق، در این فصل به جمعبندی مطالب پرداخته می شود و نتیجه گیری از کار بیان می شود؛ و در ادامه پیشنهادها و راهکارهای مرتبط با موضوع پژوهش، و همچنین پیشنهادهایی برای موضوعات تحقیقات آینده ارائه می شود. در انتها، محدودیتهایی که تحقیق حاضر با آن مواجه شد بیان میگردد.
۵-۳ تفسیر یافته ها
فرضیه ۱: میزان رسیدن کاربران به اهدافشان بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد.
فرضیه صفر: میزان رسیدن کاربران به اهدافشان بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری ندارد.
فرضیه پژوهش: میزان رسیدن کاربران به اهدافشان بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد.
با توجه به نتایج در جدول ۴-۱۸ سطح معناداری فرضیه برابر ۰۰۰/۰ و کمتر از ۰۵/۰ میباشد لذا فرض پژوهش تأیید میگردد بدین معنا که بین میزان رسیدن کاربران به اهدافشان بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد. میزان این رابطه ۳۸۹/۰ میباشد با توجه به اینکه این ضریب مثبت است اثر آن به صورت مستقیم است به عبارتی با تغییر یک واحد (افزایش) میزان رسیدن کاربران به اهداف به میزان ۳۸۹ درصد خدمات الکترونیکی افزایش مییابد.
فرضیه ۲: معیارهای رفتارهای آتی بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد.
فرضیه صفر: معیارهای رفتارهای آتی بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری ندارد.
فرضیه پژوهش: معیارهای رفتارهای آتی بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد.
با توجه به نتایج در جدول ۴-۱۸ سطح معناداری فرضیه برابر ۰۰۰/۰ و کمتر از ۰۵/۰ میباشد لذا فرض پژوهش تأیید میگردد بدین معنا که معیارهای رفتارهای آتی بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد. میزان این رابطه ۲۸۴/۰میباشد با توجه به اینکه این ضریب مثبت است اثر آن به صورت مستقیم است به عبارتی با تغییر یک واحد (افزایش) رفتارهای آتی به میزان ۲۸۴ درصد خدمات الکترونیکی افزایش مییابد.
فرضیه ۳: مفید واقع شدن و کاربرد خدمات بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد.
فرضیه صفر: مفید واقع شدن و کاربرد خدمات بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری ندارد.
فرضیه پژوهش: مفید واقع شدن و کاربرد خدمات بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد.
با توجه به نتایج در جدول ۴-۱۸ سطح معناداری فرضیه برابر ۰۰۰/۰ و کمتر از ۰۵/۰ میباشد لذا فرضیه پژوهش تأیید میگردد بدین معنا که مفید واقع شدن و کاربرد خدمات بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد. میزان این رابطه ۰۸۵/۰میباشد با توجه به اینکه این ضریب مثبت است اثر آن به صورت مستقیم است به عبارتی با تغییر یک واحد (افزایش) مفید واقع شدن به میزان ۰۸۵/۰درصد خدمات الکترونیکی افزایش مییابد.
فرضیه ۴: کیفیت اطلاعات بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد.
فرضیه صفر: کیفیت اطلاعات بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری ندارد.
فرضیه پژوهش: کیفیت اطلاعات بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد.
با توجه به نتایج در جدول ۴-۱۸ سطح معناداری فرضیه برابر ۰۰۰/۰ و کمتر از ۰۵/۰ میباشد لذا فرضیه پژوهش تأیید میگردد بدین معنا که کیفیت اطلاعات بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد. میزان این رابطه ۲۹۵/۰ میباشد با توجه به اینکه این ضریب مثبت است اثر آن به صورت مستقیم است به عبارتی با تغییر یک واحد (افزایش) کیفیت اطلاعات به میزان ۲۹۵/۰درصد خدمات الکترونیکی افزایش مییابد
فرضیه ۵: عملکرد تکنیکی بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد.
فرضیه صفر: عملکرد تکنیکی بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری ندارد.
فرضیه پژوهش: عملکرد تکنیکی بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد.
با توجه به نتایج در جدول ۴-۱۸ سطح معناداری فرضیه برابر ۰۰۰/۰ و کمتر از ۰۵/۰ می باشد لذا فرضیه پژوهش تأیید می گردد بدین معنا که عملکرد تکنیکی بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد. میزان این رابطه ۲۸۲/۰ می باشد با توجه به اینکه این ضریب مثبت است اثر آن به صورت مستقیم است به عبارتی با تغییر یک واحد (افزایش) عملکرد فنی به میزان ۲۸۲/۰درصد خدمات الکترونیکی افزایش می یابد.
فرضیه ۶: میزان رضایت کاربران بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد.
فرضیه صفر: میزان رضایت کاربران بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری ندارد.
فرضیه پژوهش: میزان رضایت کاربران بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد.
با توجه به نتایج در جدول ۴-۱۸ سطح معناداری فرضیه برابر ۰۰۰/۰ و کمتر از ۰۵/۰ میباشد لذا فرضیه پژوهش تأیید میگردد بدین معنا که میزان رضایت کاربران بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد. میزان این رابطه ۹۸۲/۰ میباشد با توجه به اینکه این ضریب مثبت است اثر آن به صورت مستقیم است به عبارتی با تغییر یک واحد (افزایش) رضایت کاربران به میزان ۹۸۲/۰ درصد خدمات الکترونیکی بهبود مییابد.
۵-۴ پیشنهادهای پژوهش
۵-۴-۱ پیشنهادهای اجرایی مبتنی بر یافته ها
۱- فرهنگ سازی مناسب در ادارات و میان کارمندان
- فرهنگ سازی مناسب بین مردم و مراجعه کنندگان به ادارات دولتی
- فراهم سازی زیر ساخت های مخابراتی، شبکه و اینترنت
- اعتماد به بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت های آن
- به اشتراک گذاشتن تجربههای موفق و ناموفق سازمانها در کشور در ارائه خدمات الکترونیکی
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1400-08-02] [ 03:46:00 ق.ظ ]
|