/۰۴۸

 

۵/۹۳۹

 

***

 

/۳۶۷

 

 

 

User.sat

 

<—

 

E.Service

 

/۹۸۲

 

/۰۲۸

 

۳۴/۹۰۰

 

***

 

۱/۰۱۶

 

 

 

فصل پنجم
نتیجه ­گیری و پیشنهادها
۵-۱ مقدمه
با توجه به مطالب بیان­شده در فصول قبلی تحقیق، در این فصل به جمع­بندی مطالب پرداخته می­ شود و نتیجه ­گیری از کار بیان می­ شود؛ و در ادامه پیشنهاد­ها و راهکار­های مرتبط با موضوع پژوهش، و همچنین پیشنهاد­هایی برای موضوعات تحقیقات آینده ارائه می­ شود. در انتها، محدودیت­هایی که تحقیق حاضر با آن مواجه شد بیان می­گردد.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
۵-۳ تفسیر یافته­ ها
فرضیه ۱: میزان رسیدن کاربران به اهدافشان بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد.
فرضیه صفر: میزان رسیدن کاربران به اهدافشان بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری ندارد.
فرضیه پژوهش: میزان رسیدن کاربران به اهدافشان بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد.
با توجه به نتایج در جدول ۴-۱۸ سطح معناداری فرضیه برابر ۰۰۰/۰ و کمتر از ۰۵/۰ می­باشد لذا فرض پژوهش تأیید می­گردد بدین معنا که بین میزان رسیدن کاربران به اهدافشان بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد. میزان این رابطه ۳۸۹/۰ می­باشد با توجه به اینکه این ضریب مثبت است اثر آن به صورت مستقیم است به عبارتی با تغییر یک واحد (افزایش) میزان رسیدن کاربران به اهداف به میزان ۳۸۹ درصد خدمات الکترونیکی افزایش می­یابد.
فرضیه ۲: معیارهای رفتارهای آتی بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد.
فرضیه صفر: معیارهای رفتارهای آتی بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری ندارد.
فرضیه پژوهش: معیارهای رفتارهای آتی بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد.
با توجه به نتایج در جدول ۴-۱۸ سطح معناداری فرضیه برابر ۰۰۰/۰ و کمتر از ۰۵/۰ می­باشد لذا فرض پژوهش تأیید می­گردد بدین معنا که معیارهای رفتارهای آتی بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد. میزان این رابطه ۲۸۴/۰می­باشد با توجه به اینکه این ضریب مثبت است اثر آن به صورت مستقیم است به عبارتی با تغییر یک واحد (افزایش) رفتارهای آتی به میزان ۲۸۴ درصد خدمات الکترونیکی افزایش می­یابد.
فرضیه ۳: مفید واقع شدن و کاربرد خدمات بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد.
فرضیه صفر: مفید واقع شدن و کاربرد خدمات بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری ندارد.
فرضیه پژوهش: مفید واقع شدن و کاربرد خدمات بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد.
با توجه به نتایج در جدول ۴-۱۸ سطح معناداری فرضیه برابر ۰۰۰/۰ و کمتر از ۰۵/۰ می­باشد لذا فرضیه پژوهش تأیید می­گردد بدین معنا که مفید واقع شدن و کاربرد خدمات بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد. میزان این رابطه ۰۸۵/۰می­باشد با توجه به اینکه این ضریب مثبت است اثر آن به صورت مستقیم است به عبارتی با تغییر یک واحد (افزایش) مفید واقع شدن به میزان ۰۸۵/۰درصد خدمات الکترونیکی افزایش می­یابد.
فرضیه ۴: کیفیت اطلاعات بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد.
فرضیه صفر: کیفیت اطلاعات بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری ندارد.
فرضیه پژوهش: کیفیت اطلاعات بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد.
با توجه به نتایج در جدول ۴-۱۸ سطح معناداری فرضیه برابر ۰۰۰/۰ و کمتر از ۰۵/۰ می­باشد لذا فرضیه پژوهش تأیید می­گردد بدین معنا که کیفیت اطلاعات بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد. میزان این رابطه ۲۹۵/۰ می­باشد با توجه به اینکه این ضریب مثبت است اثر آن به صورت مستقیم است به عبارتی با تغییر یک واحد (افزایش) کیفیت اطلاعات به میزان ۲۹۵/۰درصد خدمات الکترونیکی افزایش می­یابد
فرضیه ۵: عملکرد تکنیکی بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد.
فرضیه صفر: عملکرد تکنیکی بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری ندارد.
فرضیه پژوهش: عملکرد تکنیکی بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد.
با توجه به نتایج در جدول ۴-۱۸ سطح معناداری فرضیه برابر ۰۰۰/۰ و کمتر از ۰۵/۰ می باشد لذا فرضیه پژوهش تأیید می گردد بدین معنا که عملکرد تکنیکی بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد. میزان این رابطه ۲۸۲/۰ می باشد با توجه به اینکه این ضریب مثبت است اثر آن به صورت مستقیم است به عبارتی با تغییر یک واحد (افزایش) عملکرد فنی به میزان ۲۸۲/۰درصد خدمات الکترونیکی افزایش می یابد.
فرضیه ۶: میزان رضایت کاربران بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد.
فرضیه صفر: میزان رضایت کاربران بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری ندارد.
فرضیه پژوهش: میزان رضایت کاربران بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد.
با توجه به نتایج در جدول ۴-۱۸ سطح معناداری فرضیه برابر ۰۰۰/۰ و کمتر از ۰۵/۰ می­باشد لذا فرضیه پژوهش تأیید می­گردد بدین معنا که میزان رضایت کاربران بر خدمات الکترونیکی واحد امور مشترکین مخابرات شیراز اثر مثبت و معناداری دارد. میزان این رابطه ۹۸۲/۰ می­باشد با توجه به اینکه این ضریب مثبت است اثر آن به صورت مستقیم است به عبارتی با تغییر یک واحد (افزایش) رضایت کاربران به میزان ۹۸۲/۰ درصد خدمات الکترونیکی بهبود می­یابد.
۵-۴ پیشنهادهای پژوهش
۵-۴-۱ پیشنهادهای اجرایی مبتنی بر یافته­ ها
۱- فرهنگ سازی مناسب در ادارات و میان کارمندان

 

 

  • فرهنگ سازی مناسب بین مردم و مراجعه کنندگان به ادارات دولتی

 

 

 

  • فراهم سازی زیر ساخت های مخابراتی، شبکه و اینترنت

 

 

 

  • اعتماد به بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت های آن

 

 

 

  • به اشتراک گذاشتن تجربه‌های موفق و ناموفق سازمان‌ها در کشور در ارائه خدمات الکترونیکی

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...