شکل(۴-۳): تاثیر رگرسیونی عناصر آمیخته بازاریابی بر رفتار خرید(آدیداس)
می توان معادلات رگرسیونی زیر را برای پیش بینی رفتار خرید مشتریان از روی عناصر آمیخته بازاریابی(محصول، قیمت، ترویج و توزیع) تنظیم کرد:
پایان نامه - مقاله - پروژه
محصول (۱۴۸/۰) + ۷۱۱/۳۰ = رفتار خرید مشتریان
قیمت (۲۷۶/۰) + ۲۲۵/۲۸ = رفتار خرید مشتریان
ترویج (۳۰۸/۰) + ۸۵۷/۲۵ = رفتار خرید مشتریان
توزیع (۳۵۶/۰) + ۰۰۲/۳۱= رفتار خرید مشتریان
شکل(۴-۴): تاثیر رگرسیونی عناصر آمیخته بازاریابی بر رفتار خرید(مجید)
می توان معادلات رگرسیونی زیر را برای پیش بینی رفتار خرید مشتریان از روی عناصر آمیخته بازاریابی تنظیم کرد:
ترویج (۲۲۲/۰) + ۳۴۶/۲۹ = رفتار خرید مشتریان
توزیع (۴۲۳/۰) + ۶۴۷/۳۰= رفتار خرید مشتریان
آدیداس: یافته‌های رگرسیونی فوق حاکی از این است که، بین عناصر آمیخته بازاریابی( محصول، قیمت، ترویج و توزیع) و رفتار خرید مشتریان پوشاک ورزشی آدیداس رابطه معنی‌داری وجود دارد. همچنین با توجه به ضریب رگرسیونی استاندارد شده می‌توان گفت، به ازای یک واحد تغییر در عنصر محصول، قیمت، ترویج و توزیع به ترتیب، ۲۲۸/۰، ۳۱۳/۰، ۳۳۷/۰ و ۲۰۱/۰ واحد تغییر در رفتار خرید مشتریان به وجود می آید. ( این فرضیه تحقیق با دلالت بر رابطه مستقیم بین عناصر آمیخته بازاریابی و رفتار خرید مشتریان پوشاک ورزشی آدیداس تأئید شد).
مجید: یافته‌های رگرسیونی فوق حاکی از این است که ، بین عناصر آمیخته بازاریابی(ترویج و توزیع) و رفتار خرید مشتریان پوشاک ورزشی مجید رابطه معنی‌داری وجود دارد. همچنین با توجه به ضریب رگرسیونی استاندارد شده می‌توان گفت، به ازای یک واحد تغییر در عنصر ترویج و توزیع به ترتیب، ۲۳۴/۰ و ۲۷۱/۰ واحد تغییر در رفتار خرید مشتریان به وجود می آید.( این فرضیه تحقیق با دلالت بر رابطه مستقیم بین عناصر ترویج و مکان آمیخته بازاریابی و رفتار خرید مشتریان پوشاک ورزشی مجید تأئید شد).
فرضیه چهارم:
فرض صفرعناصر آمیخته بازاریابی( محصول، قیمت، مکان و ترویج)، قابلیت پیش بینی مولفه های رفتار خرید مشتریان پوشاک ورزشی آدیداس و مجید( تبلیغ دهان به دهان، خرید مجدد و خرید رسانه ای) را ندارند.
فرض مخالف: عناصر آمیخته بازاریابی( محصول، قیمت، مکان و ترویج)، قابلیت پیش بینی مولفه های رفتار خرید مشتریان پوشاک ورزشی آدیداس و مجید( تبلیغ دهان به دهان، خرید مجدد و خرید رسانه ای) را دارند.
به منظور پیش بینی مولفه های رفتار خرید از طریق عناصر آمیخته بازاریابی(محصول، قیمت، ترویج و توزیع) در پوشاک ورزشی آدیداس و مجید از رگرسیون خطی ساده استفاده شده است.
جدول(۴-۱۹): مشخص‏کننده‌های تحلیل رگرسیونی تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی برمولفه های رفتار خرید مشتریان(آدیداس)

 

عنصر مولفه پوشاک ورزشی ضریب همبستگی ® ضریب تعیین
( Rsqure)
ضریب تعیین تعدیل شده
(Adjusted Rsqure)
دوربین واتسون
(Durbin Watson)
F سطح معنی‌داری
(Sig)
محصول تبلیغ دهان به دهان ۱ ۱۷۶/۰ ۰۳۱/۰ ۰۲۶/۰ ۵۶۶/۱ ۱۵۹/۶ ۰۱۴/۰
خرید مجدد ۲
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...