نوآوری محصول

 

تسهیم دانش داخلی

 

۹۹۳/۰

 

۹۸۶/۰

 

۹۸۶/۰

 

۴۲۱۸۴/۰

 

۱۶۵/۰

 

۱۴۹/۰

 

۷۲۱/۳

 

۰۰۱/۰

 

 

 

نوآوری
محصول

 

اکتساب دانش خارجی

 

۳۴۰/۰

 

۳۲۹/۰

 

۹۲۳/۷

 

۰۰/۰

 

 

 

نوآوری
محصول

 

اکتشاف دانش

 

۴۹۰/۰

 

۵۲۳/۰

 

۳۱۳/۱۷

 

۰۰/۰

 

 

 

همانطور که مشاهده می شود میزان ضریب تعیین ۹۸۶/۰ بوده که نشان دهنده میزان تاثیر گذاری و تبیین کنندگی بالای ابعاد مدیریت دانش بر روی نوآوری محصول می باشد. از بین ابعاد مدیریت دانش، ضرایب استاندارد اکتشاف دانش (۵۲۳/۰) ، اکتساب دانش خارجی(۳۲۹/۰) و تسهیم دانش داخلی (۱۴۹/۰) بوده و هر سه در سطح خطای ۰۵/۰ معنی دار بوده اند. که نشان می دهد به ترتیب اکتشاف دانش، اکتساب دانش خارجی و تسهیم دانش داخلی بیشترین تاثیر را بر روی نوآوری محصول می گذارند.
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱) مقدمه
در پایان هر فعالیت تحقیقی محقق پس از آزمون فرضیات ،می بایستی نتایج را ارائه دهد . نتایج حاصل از فرضیات نیز پایه هایی هستند که پیشنهادات بر اساس آن شکل می گیرند . بنابراین یکی از قسمت های مهم تحقیق که در واقع می تواند راهی برای تبدیل نظریات به عمل برای موفقیت در آینده باشد نتیجه گیری های صحیح و پیشنهادات مربوط و مناسب است . نتیجه گیری هایی که بر اساس تحلیل های صحیح ارائه شده باشد می تواند مشکلات موجود بر سر راه سازمان را که تحقیق به آن منظور طراحی شده است را برطرف کند .
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
در این فصل ،نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها خلاصه می شود و با تحلیل آنها سعی می شود تا به اهداف که در فصل اول از سوی محقق مطرح شده بود بررسی شود. در بخش اول این فصل خلاصه نتایج حاصل از اجرای طرح تحقیق و اهداف آن و در بخش بعدی با بهره گرفتن از اطلاعات به دست آمده ،پیشنهاداتی پیرامون موضوع تحقیق ارائه گردیده و در پایان پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده و محدودیت های تحقیق ارائه شده است .
۵-۲) خلاصه تحقیق:
دراین فصل، مدیریت دانش همان سازماندهی دانسته ها است یعنی تلاش برای بدست آوردن دانش مورد نیاز، اشتراک اطلاعات در داخل سازمانها ، شرکت هاباید جَوی را بوجود آورد که تبادل دانش و نوآوری در آن مورد تاکید قرار گیرد ،به گونه ای که کارکنان تمایل بیشتری را برای تبادل دانش نوین خود با یکدیگر و نیز کاربرد آن داشته باشند. برای شناخت تغییرات وتحولات محیط و برای رویارویی با آنها پاسخ های بدیع وتازه تدارک دید وهمراه تاثیرپذیری از این تحولات بر آنها تاثیر نهاد وبه آنها شکل دلخواه داد، راه های رسیدن به دانش جدید ونوآوری محصول ارتباط نزدیک با مصرف کنندگان (تقاضا) ،عرضه کنندگان و رقبا در سازمان است. در تحقیق حاضر از روش توصیفی و برای نرمال بودن متغیرها از آزمون کولموگراف-اسمیرنوف استفاده شده بنابراین از آزمون های پارامتریک و ضریب همبستگی پیرسون ورگرسیون استفاده شده است فرضیه های تحقیق تایید شدند ، و نتایج نشان میدهد که رابطه مثبت و مستقیم، بین مدیریت دانش و نوآوری محصول وجود دارد وبین مولفه های مدیریت دانش ونوآوری محصول هم رابطه مثبت ومستقیم وجود دارد بیشترین تاثیر بر روی نوآوری محصول به ترتیب اکتشاف دانش، اکتساب دانش خارجی و تسهیم دانش داخلی میگذارد.
۵-۳) نتایج آمار توصیفی
در این تحقیق، در حیطه قلمرو مکانی؛ یعنی مکانی که محقق جهت گردآوری اطلاعات لازم به آن مراجعه نموده است. از بین ۳۷۰ پرسشنامه ای که پخش شده ۲۷۸ نمونه توسط مدیران شرکت هاپاسخ داده شد .میانگین متغیر نوآوری محصول ۳٫۵۵ است،میانگین مدیریت دانش ۳٫۴۶،میانگین تسهیم دانش ۳٫۲۱،میانگین اکتساب دانش خارجی ۳٫۴۱ و میانگین اکتشاف دانش ۳٫۷۷درصد بوده است که نشان دهنده این است که شرکتها در سطح خوبی از این متغیرها برخوردار هستند و از آن در جهت پیشبرد اهداف شرکتها استفاده می کنند .
۵-۴) نتایج آمار استنباطی
بررسی فرضیه اصلی:
بین مدیریت دانش و نوآوری محصول در شرکت های صنعتی استان گیلان رابطه معنی داری وجود دارد.
پیرامون بررسی این فرضیه ، در سطح خطای ۰۱/۰ سطح معنی داری کمتر از ۰۱/۰ می باشد بنابراین H0 رد می شود و H1 پذیرفته می شود. بنابراین بین مدیریت دانش و نوآوری محصول رابطه معنی دار وجود دارد(۰۱/۰ < سطح معنی داری )و شدت این رابطه برابر با ۶۳۵/۰بوده که بیانگر رابطه مثبت ومستقیم بین مدیریت دانش و نوآوری محصول می باشد.به عبارت دیگر هرچه مدیریت دانش در سازمان بهبود یابد نوآوری محصول نیز افزایش خواهد یافت.
نتیجه گیری از فرضیه های فرعی
بررسی فرضیه فرعی ۱ :
بین تسهیم دانش داخلی و نوآوری محصول در شرکت های صنعتی استان گیلان رابطه وجود دارد.
پیرامون بررسی این فرضیه ، در سطح خطای ۰۱/۰ سطح معنی داری کمتر از ۰۱/۰ می باشد بنابراین H0 رد می شود و H1 پذیرفته می شود. بنابراین بین تسهیم دانش داخلی و نوآوری محصول رابطه معنی داروجود دارد(۰۱/۰ < سطح معنی داری )و شدت این رابطه برابر با ۱۸۳/۰بوده که بیانگر رابطه مستقیم بین تسهیم دانش داخلی و نوآوری محصول می باشد. به عبارت دیگر هرچه مدیران شرکت اطلاعات مشتریان را با کارمندان خود به اشتراک گذارند و کارمندان اطلاعات مشتریان را به مدیران منتقل کنند و واحدهای سازمان برای یادگیری بیشتر به یکدیگر کمک کنند و کارکنان به آسانی اطلاعات و دانش خود را با یکدیگر به اشتراک گذارند و همچنین شرکت ها کارمندان واحد های مختلف را به منظور به اشتراک گذاشتن دانش تشویق نمایند، نوآوری در محصولات نیز افزایش خواهد یافت.
بررسی فرضیه فرعی ۲ :

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...