صنایع نفتی

 

۸

 

۳

 

 

 

۱۲

 

صنایع مکانیکی

 

۵۲

 

۲۰

 

 

 

 

 

جمع کل

 

۸۱۸

 

۳۱۱

 

 

 

روش گردآوری داده ها
اطلاعات مورد نیاز برای انجام این پژوهش از دو روش جمع آوری می شود.
پایان نامه - مقاله - پروژه
الف) روش کتابخانه ای :
در این روش برای جمع آوری اطلاعات مربوط به ادبیات موضوع وپیشینه پژوهش از کتاب ها، پایان نامه ها، مقالات و پایگاه های اطلاعاتی استفاده شده است.
ب) روش میدانی :
در این روش با طراحی پرسشنامه و توزیع آن بین نمونه آماری اطلاعات مورد نیاز در خصوص موضوع مورد بررسی جمع آوری شده است.

ابزار گرد آوری داده ها و اطلاعات
برای جمع آوری اطلاعات ابتدا منابع مربوط به ادبیات موضوع مورد بررسی قرار می گیرد مطالعه منابع یک بخش عمده از روش علمی است که در کلیه پژوهش ها به کار برده می شود و چنین مطالعه ای مبنای بسیاری از تحقیقات در علوم انسانی است(دلاور،۱۳۸۸).
در ابتدا با بهره گرفتن از منابع موجود در کتابخانه ها و استفاده از مقالات موجود در اینترنت و مجلات معتبر اطلاعات کتابخانه ای جمع آوری می شود. کتابخانه مهمترین و بهترین مکان برای بررسی پیشینه پژوهش است چون در بسیاری از کتابخانه ها و مراکز پژوهشی معمولاً نشریه های دوره ای، ماهنامه، نمایه ها و حتی پژوهش های رایانه ای به صورت مستقیم از طریق ارتباطات دوروبر مانند اینترنت و یا کمک دیسک های فشرده در دسترس است(خوی نژاد،۸۵،۱۳۸۶).
پژوهشگر برای گردآوری داده ها به ابزارهای گوناگونی نیاز دارد که نوع این ابزارها تابع عوامل گوناگونی مانند نوع و فرایند(روش) پژوهش است. هر یک از ابزارهای گوناگون گردآوری داده، مزیت های و عیب هایی دارند که در هنگام بکارگیری، باید به تأثیر آنها در هدف پژوهش توجه کرد و با رعایت نکته های لازم، امکان افزایش اعتبار پرسشنامه را فراهم آورد. از رایج ترین روش های جمع آوری اطلاعات می توان متن کاوی (مطالعه های کتابخانه ای)مشاهده، مصاحبه، پرسشنامه را نام برد(خاکی،۱۹۸،۱۳۹۱ -۱۹۷).
هر پژوهشگری، در ابتدای پژوهش خود و در عین پژوهش ناگریز از آن است که به مطالعه ها و پژوهش های صورت پذیرفته موجود در کتاب ها مراجعه نماید و در روش پژوهش میدانی یکی از مهمترین راه های جمع آوری اطلاعات، استفاده از کتابخانه می باشد. به همین منظور نیز جهت انجام این پژوهش از کتابخانه دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد کرمانشاه، کتابخانه دانشگاه پیام نور شهرستان پاوه و همینطور جهت دستیابی به اطلاعات بیشتر مربوط به عوامل قدرت بازاریابی از پژوهش های بازاریابی و تحقیقات انجام شده و گردآوری و ترجمه مقاله ها استفاده شده است.

ساختار پرسشنامه
سؤالات پرسشنامه این پژوهش به دو دسته سؤالات عمومی و سؤالات تخصصی تقسیم می شوند که ۲۷ سؤال برای سنجش متغیرهای اصلی پرسشنامه مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین (۷) سؤال نیز به منظور بررسی متغیرهای جمعیت شناختی پاسخگویان دررابطه با سن، جنس و میزان تحصیلات آنها ارائه شده است. پرسشنامه مبتنی بر مقیاس لیکرت پنج نمره ای است که از خیلی زیاد (۵) تا خیلی کم(۱) درجه بندی شده است.
جدول ۳-۲- ساختار پرسشنامه

 

 

متغییر

 

سؤالات

 

 

 

کانال توزیع

 

۱-۶

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...