«شما این را بدانید که اسلام برای یک قشر نیست… اسلام برای همه است. اسلام برای بشر است… در اسلام تبعیض نیست».
پایان نامه - مقاله - پروژه

 

 

 

همان ج ۸: ۲۵۵

 

«تبع ایجاد عدالت، فرصت پیدا می شود برای اینکه هرکس هرچیزی دارد بیاورد. وقتی که آشفته است نمی توانند … در … محیط آرام همه چیز پیدا می شود».

 

 

 

همان، ج ۸: ۴۰۰

 

«این طور نیست که فقط شما محروم هستید از این مدرسه و راه و سایر جهاتی که مربوط به زندگی است».

 

 

 

همان، ج ۳: ۴۸۴

 

«اکنون ملّت محروم ایران بسیارشان از لوازم اوّلیه زندگی محروم بوده … ملّتی که بسیارشان از فقر و تهیدستی نمی‌توانند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند»

 

 

 

همان، ج۴: ۴۶۱

 

«یک عده از گرسنگی ریختند اطراف تهران، و نه آب دارند و نه برق دارند و نه نان دارند و نه چیزی دارند. می‌خواهند عدالت باشد»

 

 

 

همان، ج۲۱: ۹۹

 

«آنچه روحانیون هرگز نباید از آن عدول کنند و نباید با تبلیغات دیگران از میدان به در روند، حمایت از محرومین و پابرهنه‌هاست. چراکه هر کسی از آن عدول کند، از عدالت اجتماعی اسلام عدول کرده است»

 

 

 

ج۳: ۴۸۸

 

«همه می‌دانید که تا رژیم فعلی (رژیم پهلوی) سرِ کار است، عدالت اجتماعی و رسیدگی به حال زحمت­کشان محروم امری است که جامه عمل به خود نمی‌پوشد»

 

 

 

ج۴: ۴۶۱

 

«خدا می‌خواهد عدالت در بین مردم اجرا بشود، خدا می‌خواهد که به حال این ضعفا و طبقه سوم یک فکری بشود»

 

 

 

ج ۱۱: ۱

 

«ارزش­ها در عالم دو قسم است: یک قسم، ارزش­های معنوی، از قبیل ارزش توحید و جهاد مربوط به الوهیت و از قبیل عدالت اجتماعی، حکومت عدل و رفتار عادلانه حکومت­ها با ملّت­ها و بسط اجتماعی در بین ملّت­ها … که تغییرپذیر نیست»

 

 

 

ج ۲: ۶

 

«اسلام خدایش عادل است. پیغمبرش هم عادل است و معصوم. امامش هم عادل است و معصوم است. قاضی­اش هم معتبر است که عادل باشد. فقیهش هم معتبر است که عادل باشد. شاهد طلاقش هم معتبر است که عادل باشد. امام جماعتش هم معتبر است که عادل باشد. امام جمعه­اش هم باید عادل باشد. از ذات مقدس کبریا گرفته تا آن آخر، زمامدار باید عادل باشد. ولات آن هم باید عادل باشد»

 

 

 

ج ۱۸: ۳۳

 

« این سیره مستمره انبیا بوده است و اگر تا ابد هم فرض کنید انبیا بیایند، باز همین است. باز جهات معنوی بشر تا اندازه­ای که بشر لایق است، اقامه عدل در بین بشر و کوتاه کردن دست ستمکارانخواهد بود و ما باید این دو امر را تقویت کنیم»

 

 

 

همان، ج ۸: ۸۱

 

«مقصود انبیا از کوشش­ها و جنگ­هایی که با مخالفین می­کردند، کشورگشایی و اینکه قدرت را از خصم بگیرند و درست خودشان باشد، نبوده است، بلکه مقصود این بوده است که یک نظام عادلانه به وجود آورند تا به وسیله آن، احکام خدا را اجرا نمایند»

 

 

 

همان، ج ۵: ۲۷۹

 

«اگر احکام اسلام پیاده شود، مستضعفین به حقوق خودشان می­رسند. تمام اقشار ملّت به حقوق حقه خودشان می­رسند، ظلم و جور و ستم ریشه­کن می­ شود… در جمهوری اسلامی، آزادی است، استقلال است. همه اقشار ملّت در جمهوری اسلامی باید در رفاه باشند… در جمهوری اسلامی عدل اسلامی جریان پیدا می­ کند»

 

 

 

همان،ج۱: ۲۵۰

 

«ملّت ایران مسلمان است و اسلام را می­خواهد. آن اسلامی که در پناه آن، آزادی و استقلال است، رفع ایادی اجانب است، عدم پایگاه ظلم و فساد است، قطع کردن دست­های خیانتکار و جنایتکاراناست»

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...