مدل سازی کاهش نابرابری های آموزشی مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی ... |
«شما این را بدانید که اسلام برای یک قشر نیست… اسلام برای همه است. اسلام برای بشر است… در اسلام تبعیض نیست».
همان ج ۸: ۲۵۵
«تبع ایجاد عدالت، فرصت پیدا می شود برای اینکه هرکس هرچیزی دارد بیاورد. وقتی که آشفته است نمی توانند … در … محیط آرام همه چیز پیدا می شود».
همان، ج ۸: ۴۰۰
«این طور نیست که فقط شما محروم هستید از این مدرسه و راه و سایر جهاتی که مربوط به زندگی است».
همان، ج ۳: ۴۸۴
«اکنون ملّت محروم ایران بسیارشان از لوازم اوّلیه زندگی محروم بوده … ملّتی که بسیارشان از فقر و تهیدستی نمیتوانند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند»
همان، ج۴: ۴۶۱
«یک عده از گرسنگی ریختند اطراف تهران، و نه آب دارند و نه برق دارند و نه نان دارند و نه چیزی دارند. میخواهند عدالت باشد»
همان، ج۲۱: ۹۹
«آنچه روحانیون هرگز نباید از آن عدول کنند و نباید با تبلیغات دیگران از میدان به در روند، حمایت از محرومین و پابرهنههاست. چراکه هر کسی از آن عدول کند، از عدالت اجتماعی اسلام عدول کرده است»
ج۳: ۴۸۸
«همه میدانید که تا رژیم فعلی (رژیم پهلوی) سرِ کار است، عدالت اجتماعی و رسیدگی به حال زحمتکشان محروم امری است که جامه عمل به خود نمیپوشد»
ج۴: ۴۶۱
«خدا میخواهد عدالت در بین مردم اجرا بشود، خدا میخواهد که به حال این ضعفا و طبقه سوم یک فکری بشود»
ج ۱۱: ۱
«ارزشها در عالم دو قسم است: یک قسم، ارزشهای معنوی، از قبیل ارزش توحید و جهاد مربوط به الوهیت و از قبیل عدالت اجتماعی، حکومت عدل و رفتار عادلانه حکومتها با ملّتها و بسط اجتماعی در بین ملّتها … که تغییرپذیر نیست»
ج ۲: ۶
«اسلام خدایش عادل است. پیغمبرش هم عادل است و معصوم. امامش هم عادل است و معصوم است. قاضیاش هم معتبر است که عادل باشد. فقیهش هم معتبر است که عادل باشد. شاهد طلاقش هم معتبر است که عادل باشد. امام جماعتش هم معتبر است که عادل باشد. امام جمعهاش هم باید عادل باشد. از ذات مقدس کبریا گرفته تا آن آخر، زمامدار باید عادل باشد. ولات آن هم باید عادل باشد»
ج ۱۸: ۳۳
« این سیره مستمره انبیا بوده است و اگر تا ابد هم فرض کنید انبیا بیایند، باز همین است. باز جهات معنوی بشر تا اندازهای که بشر لایق است، اقامه عدل در بین بشر و کوتاه کردن دست ستمکارانخواهد بود و ما باید این دو امر را تقویت کنیم»
همان، ج ۸: ۸۱
«مقصود انبیا از کوششها و جنگهایی که با مخالفین میکردند، کشورگشایی و اینکه قدرت را از خصم بگیرند و درست خودشان باشد، نبوده است، بلکه مقصود این بوده است که یک نظام عادلانه به وجود آورند تا به وسیله آن، احکام خدا را اجرا نمایند»
همان، ج ۵: ۲۷۹
«اگر احکام اسلام پیاده شود، مستضعفین به حقوق خودشان میرسند. تمام اقشار ملّت به حقوق حقه خودشان میرسند، ظلم و جور و ستم ریشهکن می شود… در جمهوری اسلامی، آزادی است، استقلال است. همه اقشار ملّت در جمهوری اسلامی باید در رفاه باشند… در جمهوری اسلامی عدل اسلامی جریان پیدا می کند»
همان،ج۱: ۲۵۰
«ملّت ایران مسلمان است و اسلام را میخواهد. آن اسلامی که در پناه آن، آزادی و استقلال است، رفع ایادی اجانب است، عدم پایگاه ظلم و فساد است، قطع کردن دستهای خیانتکار و جنایتکاراناست»
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1400-08-02] [ 07:09:00 ق.ظ ]
|